Verhelpen problemen dak Pluriel: referentie-auto gezocht!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 juni 2014 01:36 PM

Bijna 2 weken geleden toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een bezoek gebracht aan Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep.
Doel van dit bezoek was om vast te stellen of de problemen met het dak van onze Pluriel nog te verhelpen zijn en zo ja, op welke wijze.
In het verleden hebben wij de auto gekocht met een probleem in het dak.
Ook heeft de auto rechtsachter schade gehad, wat volgens zeggen naar behoren gerepareerd zou zijn.
Samen met Johan nu geconstateerd dat de reparatie gevolgen heeft gehad voor de stand van de rechterboog t.o.v. de koets.
Tijdens pogingen in het verleden de dakproblemen te verhelpen is er waarschijnlijk met onvoldoende kennis aan het dak gesleuteld met als gevolg dat het dak nu niet gebruikt kan worden zoals bedacht.

Maar er is nog hoop, hebben we gezamenlijk mogen vastgestellen, al zien we het wel als een uitdaging.
Er is namelijk een mogelijkheid de stand van de bogen t.o.v. de koets te verstellen, alleen, om te kunnen bepalen of de boog volledig goed staat, zou er eigenlijk gebruik gemaakt moeten worden van een referentie-Pluriel, uiteraard met werkend dak, waarbij bepaalde maten opgemeten kunnen worden.
Nu heeft Johan die auto niet op voorraad staan, dus ben ik op zoek naar een mede-Plurielrijder, die zijn auto een dag ter beschikking wil stellen voor het bovenvermelde doel.
Tevens is het een mooie mogelijkheid om, waar nodig ondersteund door de expertise van Johan, ervaring op te doen met het sleutelen aan en afstellen van het Plurieldak.
Naast het stellen van de bogen, worden ook de kabels inclusief tandwiel, een aantal interslides en mogelijk het complete dakdoek vervangen en het geheel weer geinitialiseerd.
De klus staat gepland voor een nog te bepalen zaterdag in de komende weken en zal plaatsvinden bij Johan.

Wie o wie wil hier een bijdrage aan leveren en staat open voor een waarschijnlijk leerzame sleuteldag?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 03 juli 2014 12:51 AM
  [ # 1 ]

René,

Heb je al een referentie Pluriel gevonden? Anders wil ik wel kandidaat zijn.
Een goede reden om eens naar de voorste daktoog te (laten) kijken, die zit volgens mij niet goed.

De komende zaterdagen zou ik kunnen, laat maar weten.

Volgens mij staan er in het (elektronische) werkplaatshandboek ook wat maten voor het afstellen. Maar ik heb het nu even niet zo snel bij de hand.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook