thermostaat.
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 05 juli 2014 01:18 AM

http://www.mijnalbum.nl/Album=WCYISAP7#G38HS7PK

Ik heb onderweg in duitsland problemen gehad met de motor tempratuur. Ik heb de ADAC erbij gehad en uiteindelijk bleek de thermostaat kapot te zijn. Deze hebben we eruitgehaald. En nu heb ik een nieuwe nmaar ik weet nu niet meer wat de bovenkant is. Is dat het deel met de veer. Of moet de grote veer naar onder. ik kan het niet vinden in mijn werkplaats handboek.

Verder bleek ook mijn linkerband aan de binnezijde versleten te zijn. Al die tijd heeft de auto netjes rechtuit gereden en nooit heb ik het gevoel gehad dat de auto aan het stuur trok om recht uit te gaan. Maar het feit is dat de band naar de knopen is. Nu heb ik de auto uit laten lijnen. en het bedrijf heeft het maximale gedaan om hem uit te lijnen. Maar als ik het meetraport lees zit ik net buiten de toleranties. Nu vraag ik mij af of de slijtage van de banden dan erg groot is. Want de michelin banden zijn niet echt goedkoop.

groet Patri

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 05 juli 2014 01:22 AM
  [ # 1 ]

ja, het deel met de veer is de bovenkant.
De uitlijning van de ds is anders dan standaard, als je bij Egbert zoekt vindt je een dhz methode die simpel is en heel goed werkt. Daarna kan je constateren of het wel/niet aan de toleranties voldoet (moet iig toespoor zijn)

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 05 juli 2014 01:25 AM
  [ # 2 ]

uit een reactie van Egbert:

Kijk voor het uitlijnen in de tiplijst.
De foto’s staan inmiddels vrij achteraan op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PECX3GXE

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 juli 2014 09:44 AM
  [ # 3 ]

Als je ándere voorband correct verslijt is er iets meer aan de hand.
Door de constructie van de voorwielophanging is er maar één afstellingsmof die de sporing van beide voorwielen bepaalt. Mogelijk heb je een kromme draagarm.

knuffel

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 05 juli 2014 12:42 PM
  [ # 4 ]

bedankt allen voor de reactie ik kan hier wel verder mee. Ik denk ook dat ik een kromme draagarm heb. en de thermostaat gaat er weer vandaag in

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook