2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Schokkend remmen eindelijk verholpen!
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 11 juni 2009 12:28 PM
  [ # 16 ]
DriverD schreef:

Ik wil de stemming niet bederven maar:

Als je diff-stukken (uitgaande assen van differentieel) speling gaan vertonen (dat doen ze als de borging van de grote moer losgaat), kan dat ook schokkend remmen veroorzaken.


enneh, dan moeten de assen eraf of moet dan de hele bak eruit ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 juni 2009 12:32 PM
  [ # 17 ]

De bak kan lekker blijven zitten. Valt mee hé Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2009 01:16 PM
  [ # 18 ]

Zijn dure lagers,welke daar in zitten. Shocked

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 11 juni 2009 01:55 PM
  [ # 19 ]
waterman771 schreef:

De bak kan lekker blijven zitten. Valt mee hé Laughing

De hebt het over een borging, kan ik die weer vast zetten ?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2009 01:57 PM
  [ # 20 ]

Ja, dan moet je wel eerst de diffstukken demonteren!

Citroen!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 11 juni 2009 02:04 PM
  [ # 21 ]

de difstukken kun van de bak schroeven. Daarin zit dan een as en het lager. mooi systeem.

.komma

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2009 02:06 PM
  [ # 22 ]

2 lagers per kant. Je bent wel ff bezig als je diffstukken gaat demonteren.

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 juni 2009 02:23 PM
  [ # 23 ]
norbert schreef:
waterman771 schreef:

De bak kan lekker blijven zitten. Valt mee hé Laughing

De hebt het over een borging, kan ik die weer vast zetten ?

De borging is toch de bout boven in het difstuk? Aandraaien?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2009 02:45 PM
  [ # 24 ]

Nee, boutje 12 in de afbeelding:

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 juni 2009 03:03 PM
  [ # 25 ]

Ik dacht boutje 8… wat doet dit boutje dan?

Enneh, nu we het plaatje zien, waar zijn de slangetjes 1 voor bedoeld?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 11 juni 2009 03:04 PM
  [ # 26 ]

Kijk, daar hebben we wat aan, bedankt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2009 03:16 PM
  [ # 27 ]
camemBert schreef:

Ik dacht boutje 8… wat doet dit boutje dan?

Enneh, nu we het plaatje zien, waar zijn de slangetjes 1 voor bedoeld?

Dat is ook een borgboutje, maar die 12 zorgt vaker voor problemen.
Slangetjes dienen om je remschijven droog te houden in geval van lekkage.

Citroen!

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 11 juli 2014 03:06 PM
  [ # 28 ]
DriverD schreef:

Ik wil de stemming niet bederven maar:

Als je diff-stukken (uitgaande assen van differentieel) speling gaan vertonen (dat doen ze als de borging van de grote moer losgaat), kan dat ook schokkend remmen veroorzaken.

DriverD welke grote moer bedoel je hier precies ?
Ik verdenk het differentieel van mijn auto van problemen en ik heb inderdaad ook dat schokkende remmen.
De schokken vinden steeds plaats op dezelfde stand van het wiel, dus in het ritme van de draaisnelheid van het wiel. Schijf OF dus inderdaad dif stuk kan de oorzaak zijn. Dat zou wel kloppen met wat ik toch al dacht…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook