Slang afgebroken - wat is dit voor slang?
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 13 juli 2014 04:20 PM

Hallo mensem van het Citroën-forum,

sinds gisteren heb ik een account aangemaakt nadat ik veel nuttige informatie over andere zaken gevonden heb voor mijn rode saxo vts 1.4i uit ‘99. Dit forum is zeer nuttig en interessant!

Ik zit met iets. Gisteren was ik onder de motorkap aan het rondsnuffelen waardoor ik ergens verkeerd lichtjes op leunde en toen brak er een slang af van een koppelstuk… verdorie. Zie bijlage waar de rode streep zit is het koppelstuk afgebroken met de slang.

Weet iemand wat dit voor kopstuk is wat de slang verbindt tussen het kleppen deksel en het luchtfilterhuis en het gasklephuis? weet iemand waar ik deze het beste kan kopen eventueel? Kan het kwaad als ik er nog even mee rijd?

Toen ik de motor startte kwam uit dit buisje warme lucht. Het gat was maar ongeveer een halve millimeter groot. Heb het nu met hittebestendige tape aan elkaar vastgemaakt waarna ik nog eens ductape erover geplakt heb.

Alvast bedankt!

Groetjes René

Afbeelding Bijlagen
IMAG0177 (800x451).jpgIMAG0176 (800x451).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 juli 2014 06:31 PM
  [ # 1 ]

rene dit is de slang, van het carter ontluchtings systeem. de gassen die ontsnappen langs de zuiger, en de dampen van de hete olie, worden door deze slang(en) terug gevoert naar het inlaat traject, even provesories dicht maken, als de slang lekt, komen de dampen vaak ook het interieur in, wat dus niet lekker ruikt, en alles behalve gezond is, even deze foto naar bv bart ebben sturen, 2e hands psa onderdelen, of een sloop afgaan bij je in de buurt, het gaat in prenciepe alleen om dat plastic stuk wat op het carterdeksel zit, de rest zet je over, bij peugeot’s kan je ook kijken, een pot nat.

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 14 juli 2014 03:05 PM
  [ # 2 ]

Dankjewel voor de snelle reactie. Ik heb nog geen nare geuren geroken. In ieder geval wanneer de kachellucht op koud staat. Wanneer ik de kachel warme lucht laat blazen, ruikt de lucht raar. Plastic achtig maar dat zal wel de oudheid en verwering van het plastic zijn. Het zal wel goed dicht zitten voorlopig. Ik heb Bart Ebben een mailtje gestuurd met de vraag naar het onderdeel. thanx!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook