Lichte vracht (Berlingo) in weekend in Duitsland toegestaan?
HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 21-03-2007

Gepost: 14 juli 2014 05:10 AM

Hoi ‘Berlingo-ten’,

Iedereen weet ondertussen dat het vrachtwagenvervoer op autostrades in Duitsland verboden is op zater- en zondag.
Onlangs hoor ik vertellen dat iemand in Duitsland met een (Belgische) ‘lichte vracht(wagen)’ tijdens het weekend staande gehouden werd en dat hij zijn (lichte vracht-)wagen heeft moeten ‘laten staan’ tot maandag.
Wanneer ik navraag of dit van toepassing is op lichte vrachtwagens vanaf bijvoorbeeld 3,5 ton laadvermogen of zo, .. verzekert die persoon dat het op elke (lichte) vrachtwagen, dus ook op een Berlingo van toepassing zou zijn..
Ikzelf rijd met een (Belgische)ingeschreven ‘lichte vrachtwagen’/600 Kg laadvermogen (grijs kenteken in Nederland?): enkel 2 (voorste) zetels, lege laadruimte, 2 achterdeurtjes, buiten de 2 portier-raampjes is nadien vooraan in de vaste rechter-achter-wand één ruit gemonteerd, binnen is er geen verhoogje of scheidingswand naar achteren.
Zou het een verschil maken wanneer je met lege Berlingo of met lading rijdt?

Heeft iemand hier ‘ervaring’ mee of weet iemand hier wat meer over?
Mvg.,  Benieuwd naar jullie reacties/ervaringen.

HAUG
14-07-2014

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 juli 2014 08:28 AM
  [ # 1 ]

Dat rijverbod geldt voor voertuigen en combinaties met een toelaatbaar totaalgewicht boven 7,5t. Zoek maar naar artikel 30 StVO (Straßenverkehrsordnung).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 14 juli 2014 08:13 PM
  [ # 2 ]

Nooit bij stil gestaan..
Maar dat heb ik wel vaker..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 21-03-2007

Gepost: 16 juli 2014 03:39 PM
  [ # 3 ]

Thanks RensKorevaar voor je duidelijke reactie!

Dat is korte, maar duidelijke informatie waar - zoals inderdaad opgemerkt - meerdere ‘lichte vrachtrijders’ niet hebben bij stilgestaan.
Ik vermoedde al wel dat er een rijverbod zou bestaan, .. maar dat dit voor hogere gewichtsklassen dan de Berlingo van toepassing zou zijn.

Thank voor de reactie!
HAUG
16-07-2014

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook