Bluetooth problemen
snap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 01 maart 2014 10:57 AM

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn bluetooth aansluiting in mijn Berlingo. Mijn gsm wordt blijkbaar niet meer automatisch aangesloten ( bluetoothsymbool is doorkruist ). Dus ik wilde eens kijken welke gsm’s aangesloten waren maar dat kan ik ook niet. Iemand een idee hoe dit opgelost kan geraken ?

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 03 maart 2014 11:27 AM
  [ # 1 ]

met een beetje geluk is er -op de ene of de andere manier- iets gewijzigd aan de instellingen van je GSM en staat die z’n bluetooth-functie op “onzichtbaar voor andere apparaten”... dan zal die ook niet (meer) automatisch connecteren bij het instappen van de wagen… ga op je gsm naar Bluetooth-instellingen en bekijk het eens, normaalgezien moet er ergens een vakje staan waarin je kan aanvinken dat je toestel zichtbaar is voor andere bluetooth-apparaten, als dit leeg is, vink het dan aan…


als dàt het probleem niet is weet ik het niet…. misschien dan eens batterij -van de wagen- ontkoppelen en weer aansluiten zodat alle elektronica een reboot moet doen, maar kan niet met zekerheid zeggen of dit het probleem zal oplossen…

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
snap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 07 maart 2014 10:42 AM
  [ # 2 ]

Beste Maddock,

heb ik ondertussen eens allemaal bekeken en gedaan. Het probleem situeert zich echter ergens anders. Sad

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 07 maart 2014 11:18 AM
  [ # 3 ]

das spijtig… is het ‘on-board’ bluetooth van fabriek uit in je wagen of is het een achteraf aangekocht setje?
kwestie van info te vragen: ofwel bij je citroëndealer in het geval van on-board bluetooth, ofwel bij de verkoper/producent van het achteraf gekochte setje… in dat laatste geval kan het zijn dat je een update van de firmware moet doen, zeker als het een iets ouder apparaat is…

ik gebruik zelf een Jabra Tour Bluetooth setje en die kan je updaten door aan de pc te linken met usb, en dan de nieuwste software te downloaden, is wel nog een nieuw toestel dus heb het nog niet moeten updaten…

khoop dat je het vind want kan me voorstellen dat het zeer irritant is; je beschikt dan over die technologie maar het werkt niet….

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
snap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 08 maart 2014 12:13 PM
  [ # 4 ]

Beste Maddock,

spijtig genoeg is het een ” on-board ” bluetooth systeem. Heb citroën om raad gevraagd, maar zij weten het blijkbaar ook niet. Ze gaan het onderzoeken zeggen ze Confused

Profiel  
 
snap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 21 maart 2014 12:44 AM
  [ # 5 ]

Allé zeg, zelfs bij citroën en peugeot weten ze niet hoe dit op te lossen. Wagen is natuurlijk uit garantie dus nieuwe radio krijgen zal er wel niet inzitten. Man, man ,man, niet te geloven.

Profiel  
 
aero
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 25-05-2010

- DS 3 1.6 e-HDI Sport Chic
Gepost: 20 juli 2014 02:35 PM
  [ # 6 ]

Van welk jaar is de wagen?
Eerdere bleutooth systemen willen wel eens moeilijk doen. Spreek uit ervaring…

Als je op de radio via “menu” naar naar bleutooth configureren gaat, en dan “toestel connecteren/deconecteren”

Aangezien hij soms om onbekende reden het automatisch verbinding ‘vergeet’.
Éénmaal handmatig verbinden en soms doet hij het nadien wel weer.

Maar zonder meer info kan uw radio iets anders zijn.

DS3 e-hdi 110pk sport chic
OPGEPAST !!! domme belg comming true! Benaderen op eigen risico!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook