Wind in Saxo
Jokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-12-2013

Gepost: 30 december 2013 11:15 AM

Beste forummers,

Na lang passief lezen en al vele euvels met de saxo te hebben opgelost dankzij zit forum, zit ik nu toch met een probleem waar ik niet aanuit kan. Ik vind ook geen ander topic dat hierover gaat, dus ik hoop dat iemand me in de juiste richting kan wijzen.

Mijn citroën Saxo SX 1.1 uit 2001 maakt een raar geluid als hij boven de 70km/h komt.  Het lijkt alsof er wind door een geribde buis blaast , een hoog zingend geluid.  Ik dacht eerst aan de kogellagers, maar met de storm van enkele weken geleden had hij dit exacte geluid toen ik stilstond met de motor af.  Het is dus duidelijk de wind die ergens inslaat, maar ik heb geen idee waar. Er is recent niets gewijzigd aan de auto dus ik sta voor een raadsel…

Heeft er iemand een gelijkaardig probleem opgeslost? Of iemand tips waar dit vandaan zou kunnen komen?

Alvast hartelijk bedankt!

Jokke


Citroen C5 2.0i
Lexia

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 30 december 2013 01:26 PM
  [ # 1 ]

zoals bij ieder ander type of merk, vaak langs de raamstijl van de deur. door de jaren heen wordt het rubber plater, stuger, en dicht niet meer goed af. te controleren door reep papier op verschilende plekken van raamstijl te houden en dan deur dicht doen, papier moet nu vast zitten, zo niet dan eerst kijken of deur nog gelijk sluit met de rest van de plaatwerk panelen, anders eerst dit stellen, helpt dat niet dan iemand met ervaring vragen de raamstijl te verbuigen, dit doen ze met raam naar beneden, anders breekt natuurlijk het glas. wat ook nog kan, maar komt haast nooit voor, in de kofferbak zit de ontluchting, vaak ergens aan de zijkant onderin,en er zit een klep voor, deze moet los zitten, anders krijg je een soort overdruk in de auto, vroeger zijden we gewoon, moet je het autoraampje op een kiertje zetten, dan ben je er van af.

Profiel  
 
Jokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-12-2013

Gepost: 30 december 2013 01:37 PM
  [ # 2 ]

Dat zijn goeie tips! Ik probeer ze alvast een keer uit en post de bevindingen,  Bedankt!


Citroen C5 2.0i
Lexia

Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 22 januari 2014 09:09 PM
  [ # 3 ]

Ik heb mijn deuren zelf opnieuw “uitgelijnd” Bleek dat de vanger van het slot niet helemaal correct zat, waardoor de deur niet mooi strak in lijn lag. ( !! even een plakbandje plaatsen en daarop aftekenen waar de vanger zit voor je ‘m los schroeft )  Als dat in orde is en de rubbers voldoende afsluiten en vast zitten kan de wind ook nog door de spiegelmontageplaat heen komen. (was bij mij het geval) Dat is simpel op te lossen door kit of band. Misschien heb je er wat aan.

Profiel  
 
Jokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-12-2013

Gepost: 25 juli 2014 03:47 PM
  [ # 4 ]

Ondertussen weer even geleden, maar het zijn inderdaad de spiegels! bedankt voor de tips!


Citroen C5 2.0i
Lexia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook