3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De 2CV Special (NU TE KOOP)
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 juli 2014 11:35 PM
  [ # 31 ]

Elektronische ontsteking heeft geen vervroegingsgewichtjes, deze verwijder je bij het aanbrengen van een elektroniche ontsteking. afhankelijk van de elektronische ontsteking is het mogelijk om een vacuüm vervroeging te hebben (denk niet dat dat hier van toepassing is).

Ik zou eens beginnen met de timing te controleren dmv het 6 mm pennetje in het gat van het blok/vliegwiel te steken, en de ontsteking goed af te stellen.
Als hij dan nog niet goed loopt dan kan je andere zaken eens controleren, denk aan bougies, bougiekabels, bobine etc. Eventueel ook de elektronische ontsteking zelf controleren, deze gaan ook wel eens kapot.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 juli 2014 09:21 AM
  [ # 32 ]

Met de klok mee verstellen is VROEGER! niet later.
ALs ie nu helemaal in de hoek staat, dat kan bijna niet kloppen.
Dus ik denk ook dat je onsteking totaal verkeerd staat.
En als je hem dus inderdaad in de uiterste stand hebt staan, met de klok mee. Dan dus veel te vroeg.

Eerst even afstellen inderdaad.
Snel doen, als ie zo erg pingelt maak je het blok kapot, dat is zo gebeurd.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 03 juli 2014 09:40 AM
  [ # 33 ]

Okee,

de pen-gat methode ken ik, maar dan met puntjes…
hoe doe ik dat nu dan?
Ik heb er geen ledje inzitten zoals ik ook ergens lees..

In mijn idee als je die unit verdraait met de draairichting van het blok mee, dan is het tijdstip toch later? Dat is wat ik heb gedaan…

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 juli 2014 09:47 AM
  [ # 34 ]

Ja de vraag is even wat je bedoeld met de draai richting van de motor?
ALs je het kastje met de klok mee draait zet je hem vroeger. Tegen de klok in is later.

Je moet het afstellen op de een of andere manier. Je kan ook gewoon meten wanneer er 12 uit komt.
En dat moet precies gebeuren op het moment dat de pen in het gat valt.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 03 juli 2014 12:31 PM
  [ # 35 ]

Ik ben zo nieuwsgierig naar wat voor E-ontsteking het is.
Bij de 123EVO, bv, brandt het ledje alleen in de nulstand (indien vervuild valt dat ledje helemaal niet op)
Als ie, uiteraard per ongeluk, in een veel te hoge stand staat gaat ie verschrikkelijk pingelen.
Maar ja, zolang we niet weten wat voor ontsteking het precies is, blijft het gissen.

Kan je ‘m herkenbaar op een fotootje krijgen?
Op het plaatje zie je een 123EVO, nodig voor Visa-blokken, een gewone 123 heeft geen vacuumnippel.
Achter dat inbusje zit een afstelschroef. Is het er zo één?

Afbeelding Bijlagen
evo klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 03 juli 2014 04:27 PM
  [ # 36 ]

Er zit een DG Nition op.
Met een groen ledje red face

Pen gat, punt op gezocht ledje aan/uit.

De fout die ik maakte:Bij de Renault 4 / Volvo 244 zie je een rotor draaien, dus is simpel te beredeneren wat vroeger/later afstellen is.
Bij mijn GS draait de nokkenas in dezelfde richting als de krukas, wat ook doorsnee is. Afstellen is dus ook simpel.
Ga je van hetzelfde principe uit bij de eend (omdat je geen rotor hebt) dan zit je er naast omdat die in tegengestelde richting draait wat we natuurlijk allemaal weten.
Straks maar es rijden. Maar het lijkt allemaal oké nu.

Gaan we weer verder prutsen met de verlichting. Veel te druk voor, en zo vaak rij je niet met groot licht. Als er niemand achter je zit en het boeit niet hoe hard je rijdt is groot licht dus prima. Al is dat dan ook het enige wat brand.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 03 juli 2014 04:44 PM
  [ # 37 ]

Mooi toch als het opgelost is! Daarvoor zitten we op zo’n forum om elkaar te helpen!!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 05 juli 2014 10:08 PM
  [ # 38 ]

Het is mooi opgelost. Ik hoef niet meer zo giga voorzichtig gas te geven. Kan weer lekker rijden met de eend. Superauto met dit weer zeg, lekker open dat dak!

Dank voor de hulp

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 27 juli 2014 12:12 AM
  [ # 39 ]

En inmiddels werkt de verlichting ook weer netjes.
Een nette voorbumper en grille zitten erop.
Witte velgen voor met Michelins, achter de velgen ook wit gemaakt. Het oogt allemaal weer lekker netjes.
Foto’s volgen nog wel

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 27 juli 2014 10:22 AM
  [ # 40 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225846/

Tja, ‘t is super leuk.
Maar soms moet je keuzes maken…
Tweede op komst…
De GS doen we niet weg, dus… naar wie vliegt de eend?

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook