Nieuwe Saxo 1.6 vts
saxy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-06-2012

Gepost: 04 augustus 2014 09:34 PM

Beste mensen,

na dik twee jaar (en slechts 11d km) probleemloos rondgereden te hebben in m’n ‘96 er Saxo vtr, die ik toen kocht voor 400 Euro, is het nu tijd voor een nieuwe. M’n huidige gaat in oktober z’n apk niet meer halen zonder kostbare ingrepen.

Wat doe je in zo’n geval? Je koopt een ‘nieuwe’ Saxo, want het is gewoon een fijn rijdend en praktisch karretje dat kwa rijplezier z’n gelijke niet kent. Nieuw is in dit geval natuurlijk wel relatief.  Morgen ga ik vanuit het uiterste zuid-westen van het land naar het noord-oosten om daar, als de auto is zoals omschreven, een rode 08-2002 1.6 VTS met slechts 123.00 km op de teller aan te schaffen. De verkoper heeft aangegeven dat de schijven en blokjes, de complete uitlaat, de d-riem en waterpomp en de koppeling recent zijn vervangen.

Zijn er, afgezien van eventuele roest (waar volgens de huidige eigenaar geen sprake van is) nog dingen waar ik op moet letten?

Elke feedback wordt zeer gewaardeerd!

Profiel  
 
saxy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-06-2012

Gepost: 07 augustus 2014 07:40 PM
  [ # 1 ]

Gekocht! Ik ben blij! Deze rijdt (in tegenstelling tot m’n vorige) zoals ik me kan herinneren van die ene keer in 1998 toen we van de Citroen garage in zuid-oost een vtr meekregen toen onze citroen gele 1.4 sx voor een grote beurt moest. Toen gingen we uit ons dak van hoe dat karretje de hoek om ging en t.o.v. de 1.4 trok. Nu ben ik inmiddels wel sneller gewend maar het blijft een enorm leuke wagen om mee te rijden. De terugweg van het aankoopadres was een genoegen en gelijk een mooie echte test want het was 375 km verderop.

Begin September krijgt ie een complete check bij de locale citroen garage maar ik verwacht eigenlijk niet dat er bijzonderheden aan het licht zullen komen. Wel wil ik de onderkant laten tectyleren en de infrarood module uit m’n oude saxo omzetten want deze moet gewoon met de sleutel….da’s wennen! Weet iemand toevallig hoe de ir-module er uit ziet en waar die zit in een ‘96er?

Verder ga ik ‘em lekker vertroetelen en vooral standaard laten, ik rij maar 5000km per jaar en hoop deze minstens 5 jaar te kunnen rijden. Als m’n zoons tegen die tijd 2 meter+ meten zal ik moeten gaan uitzien naar iets ruimers, zo niet blijft ie lekker hier.

Afbeelding Bijlagen
P8070002.jpgP8070003.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
erweka
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 05-11-2013

Gepost: 14 augustus 2014 03:03 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!!  ballon

Citroën Saxo 1.4 automaat, zilvergrijs, ‘99
Volvo V70 D5, zwart, ‘09
Daf 55, bruin, ‘73

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 15 augustus 2014 09:59 PM
  [ # 3 ]

die module zit boven je pedalen bijna bovenaan tegen t dashboard , dus ff op de kop erin .

wil niet zeggen dat dat 123 over te zetten is . . of de bekabeling naar t ook er zit bij de binnenspiegel enzo.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook