Citroen C3 Pluriel sensodrive 1.6i Bouwjaar 2004
KarelRunsel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-07-2014

Gepost: 15 juli 2014 06:02 PM

Bij een kilometerstand van 164.000 is in april 2012 de complete servo versnellingsbak vervangen in combinatie met de activatorsensor hetgeen aan kosten met zich mee heeft gebracht € 1.041,25 ex 19% BTW.

Op dit moment is de km stand 180.000 en er is derhalve 16.000km in ca. 2 jaar gereden en er wordt normaal mee omgegaan en niets getrokken ( bv een caravan)

Het probleem wat zich voordoet:

Voor zover ik heb begrepen zit de storing hierin: Indien de motor warm loopt en/of op temperatuur komt er een storing gaat optreden. Boven de aangegeven versnelling gaat een sterretje knipperen en ook kom ik de onderstaande foutmelding (wel eens) tegen. Indien niet gelijk wordt gestopt en/of vanwege de verkeerssituatie niet onmiddellijk gestopt kan worden, dan merk ik aan de versnelling dat deze gaat stagneren (bokkig optreden)


De auto dient dan gestopt te worden en de motor uitgeschakeld. Ik dien dan te wachten tot de dashboard verlichting uitgaat en dan nog ca. 5 a 10 minuten wachten , dan de motor weer opnieuw starten en dan gaat het weer enige tijd goed.

Als ik niet in de automaat rij (handmatig) , dan treed deze storing ook op, maar pas na veel meer kilometers.

Bij een Citroen dealer in Portugal heb ik een diagnose laten uitvoeren en deze geeft als resultaat aan dat de bovenstaande reparatie herhaald moet worden en dat kost € 1.000, - ex BTW.

Er is volgens de Citroen dealer in Nederland een garantie van een jaar op onderdelen en verzoekt mij om in Nederland langs te komen voor een diagnose. Deze diagnose is reeds gesteld in Portugal en gezien het mankement kan met de auto niet worden teruggekeerd naar Nederland en via de ANWB kan ik de auto niet laten vervoeren, omdat de reparatie ook bij een Citroen dealer in Portugal uitgevoerd kan worden.

Mijn vraag is:

Is het acceptabel dat een dergelijke reparatie na 2 jaar weer herhaald moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gaarne een reactie.

Profiel  
 
salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 16 augustus 2014 04:45 PM
  [ # 1 ]

1) neen

2) ja, heb al eens moeten terug gaan.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook