C4 Picasso en Franse Tolwegenbadge
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 15 augustus 2014 09:02 PM

Omdat ik afgelopen vakantie heel vaak van tolweg moest veranderen en daar verder ook regelmatig kom heb ik gebruik gemaakt van de ANWB aanbieding om de badge voor de Franse tolwegen aan te schaffen.
Aanmelkden en account aanmaken geen probleem en vlekkeloos verlopen.
Het rijden door een “badge tolpoortje"werkt echter niet.
Aangezien ik voor aanschaf veel positieve reacties heb gelezen en ook YouTube filmpje heb gezien had ik dit niet verwacht.
Heeft een forum deelnemer ook deze badge voor zijn c4 Picasso aangeschaft en zo ja wat is zijn ervaring.
Ik heb de badge achter de voorruit ter hoogte van het spiegeltje voor de achter passagiers geplakt en niet achter de grote achteruitkijk spiegel.
Ik ben heel benieuwd naar de reacties.
M.vr.gr.
Gerard

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 augustus 2014 09:08 PM
  [ # 1 ]

Als je hem plakt rechts naast je achteruitkijkspiegel in die zwarte spikkelzone moet het werken, ben zelf zo door al die tolpoorten gereden 2 weken geleden, zaaalig! Heb je geen brief gekregen daarvoor, staat er duidelijk op, als het niet werkt aan het poortje kan je hem ook een beetje meer naar boven bijvoorbeeld plakken en nog eens proberen.

Oja, je hebt de badge toch ge-activeerd he voor je vertrek?

Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2014 09:32 PM
  [ # 2 ]

In de C5 werkte het ook feilloos.

Profiel  
 
Kroet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-11-2006

Gepost: 15 augustus 2014 11:33 PM
  [ # 3 ]

Hij moet echt geplaatst worden in het gestippelde deel achter de gewone spiegel, en niet iets te ver opzij.
De laag in het glas buiten de zwarte zone houdt het signaal te veel tegen, dan werkt het niet.
Ik kan zelfs met de C4 Picasso de snelle poorten met 30 km/u doorrijden.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 16 augustus 2014 08:33 PM
  [ # 4 ]

Iedereen bedankt voor de reacties.
De badge staat bij mij inderdaad niet achter de gestippelde zone.
Ik ga hem dus snel maar verplaatsen.
Wel vreemd dat dit niet duidelijk in de gebruiks aanwijzing staat.
M.vr.gr.
Gerard

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2014 12:28 PM
  [ # 5 ]

Was bij mij wel duidelijk (in het Frans, hehe) vermeld, zelfs nog met een tekening in de verpakking van de badge. Wel direct via de site http://www.bipandgo.com besteld:

Comment positionner le badge au moment de passer le péage ?

Le badge doit être impérativement apposé sur le pare-brise. Toute manipulation du badge pendant le passage peut entraîner une non-reconnaissance de celui-ci. En règle générale, le support et le badge doivent être fixés en haut et à gauche derrière le rétroviseur. Si cet espace comporte des pointillés noirs, le pass doit y être positionné. Pensez à ne pas altérer l’étiquette et le code situés derrière le badge : ils seront nécessaires pour l’enregistrement de votre passage si vous êtes amené exceptionnellement à présenter le badge dans une voie avec péagiste.

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 26 april 2024 02:03 PM
  [ # 6 ]

Voor het eerst badge aangeschaft. Onduidelijk waar je deze moet plaatsen in eerste type Citroen C4 Grand Picasso. De voorruit heeft namelijk geen zwart gespikkeld of grijs gedeelte (de vorige met regen- en lichtsensor had dat wel). Het is gewoon één grote ruit met halverwege een simpele binnenspiegel er op geplakt. Alleen helemaal bovenaan heb je een zwarte (niet gespikkelde) rand. Zou je het daar onder moet plakken? Gezien het feit hoe ver het raam doorloopt het je het ding dan zo ongeveer op je plafond zitten.

Wie heeft ervaring met dit type auto?

Dat badge in gespikkelde gedeelte moet heeft - lees ik - te maken met verwarmde voorruiten, die de doorgang van golven tussen de badge en het tolplein kunnen blokkeren. In dit geval markeert een gestippeld gebied op de centrale achteruitkijkspiegel de plek waar de badgehouder moet worden geplaatst.

Daar is mijn C4 te oud voor. Dus toch gewoon achter de binnenspiegel?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 april 2024 02:54 PM
  [ # 7 ]
Willeam schreef:

........
Dat badge in gespikkelde gedeelte moet heeft - lees ik - te maken met verwarmde voorruiten, die de doorgang van golven tussen de badge en het tolplein kunnen blokkeren. In dit geval markeert een gestippeld gebied op de centrale achteruitkijkspiegel de plek waar de badgehouder moet worden geplaatst.

Zo’n gespikkeld gedeelte zit in een warmte werende voorruit, dat type voorruit houdt de signalen tegen.
Als jij een gewone, niet warmte werende voorruit hebt, heb je zo’n gespikkeld gedeelte niet nodig, en is er geen probleem. Dan kun je ‘m op het doorzichtige gedeelte achter de spiegel plakken.

Voor de zekerheid kan ik even kijken op Service.Citroen.
Geef dan even je VIN, dan kan ik zien met welke voorruit deze af fabriek geleverd is.
Mocht dat wél een warmtewerend exemplaar zijn, dan is hij wellicht ooit vervangen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 26 april 2024 04:03 PM
  [ # 8 ]

Oke, plek is dan idd niet zo heel belangrijk omdat de ruit niet warmte werend is. Zou je de badge dan ook hoger kunnen plakken aan bovenkant van de ruit zodat deze wegvalt achter de zonneklep (die je bij Picasso naar voren kunt schuiven om het raam ‘kleiner’ te maken?

Paar maanden terug is de voorruit overigens vervangen vanwege een barst door steenslag.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 april 2024 05:41 PM
  [ # 9 ]

Zat er voorheen wél een warmte werend exemplaar in?

Zolang de badge, zo hoog mogelijk, in het gewoon doorzichtige stuk van de ruit zit, is het oké.
Daar monteer ik ze ook, inmiddels ben ik aan m’n zoveelste bezig sinds ik m’n eerste meer dan 20 jaar geleden aangeschaft heb.
Elke 5 jaar vervang ik ‘m, vanwege de beperkte levensduur van het batterijtje dat er in zit.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 april 2024 12:44 PM
  [ # 10 ]

Ik heb nog even gekeken op S.C naar de voorruiten die af fabriek in de eerste serie C4(G)P gebruikt zijn.

Daar zie ik alleen een niet warmtewerende voorruit bij de eenvoudigste uitvoeringen, zonder automatisch interval voor de wissers en zonder regensensor.
Alle andere uitvoeringen hebben wél een warmtewerende voorruit.

En dus de vraag: zit er bij jou zo’n “eenvoudigste uitvoering” in?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
AaronKers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-05-2017

- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Gepost: 27 april 2024 04:49 PM
  [ # 11 ]
Willeam schreef:

Het is gewoon één grote ruit met halverwege een simpele binnenspiegel er op geplakt.


Meestal bij zulke spiegels heb je geen sensoren

C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook