Een ZX gekocht
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 augustus 2014 11:18 AM

Sommigen van jullie hebben misschien wel gelezen dat ik eigenlijk opzoek was naar een BX. Gewoon leuk een auto voor de hobby. Diverse contacten ook wel gelegt met mensen, maar op de een of andere manier kwamen we er niet echt uit. Echter kwam ik een ZX tegen, een leuke 3 deurs aura voor niet al teveel geld. En een ZX heb ik altijd erg leuk gevonden en kan ik nu wat langer zoeken naar een BX die helemaal bij me past.

Gisteren even gekeken, maar het was het toch net niet. De motor liep niet lekker, de stuurbekrachtiging was zwaar en op de foto zag hij er een stuk mooier uit dan in het echt. De verkoper vriendelijk bedankt voor de tijd en weer weggegaan.

Toen we weer terugliepen naar de auto zag ik deze auto staan. Een mooie rode ZX ook in aura uitvoering en 5 drs. Toch net wat makkelijker. Ik had de auto wel eens op marktplaats zien staan, maar hij zag er toch iets minder netjes uit als de 3-drs op de foto. In werkelijkheid net andersom. Een onderhoudsmapje vol met rekeningen van het onderhoud, een goede prijs en een goed lopende motor deden de rest. even een ritje maken. De koppeling zit wat hoog, de motor lekt uiteraard iets op de kleppendeksel en nog wat kleine dingen moeten er nog gebeuren.

En nu staat hij bij ons voor de deur. Al hoe wel, mijn vrouw vind hem zo leuk dat ze ongetwijfeld hier door de stad aan het crossen is.


Ik zal snel even foto’s plaatsen

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 augustus 2014 12:27 PM
  [ # 1 ]

Had het natuurlijk al gezien in het BX draadje, maar toch nog gefeliciteerd, lekkere auto’s. De 1.8 8v is een dijk van een motor en rijd heel lekker.

Zijn er nog bijzonderheden aan deze auto qua opties? Wat zijn de plannen?

Ik zie overigens in de advertentie (even opgezocht) 2 verschillende achterlichten, klopt dit? Ik heb origineel getinte achterlichten, maar de linker unit heeft een barst en is afgekeurd, rij nu dus rond met verschillend getinte achterlichten. Evt. kunnen we ruilen als je van die donkere af wilt Wink

Overigens af fabriek al zo getint, zit geen folie o.i.d. op bij mij

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 augustus 2014 01:20 PM
  [ # 2 ]

Ik hou graag zelf de donkere.

Maar bedankt het zijn inderdaad fijne auto’s. Wat ga ik er mee doen…. Tja eerst lekker rijden. Sowieso wil van de lelijke velgen af. Mijn voorkeur gaat uit naar Volcane velgen. Her en der nog wat opknappen, maar geen grote reparaties e.d. Radio erin en rijden.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 augustus 2014 03:04 PM
  [ # 3 ]

Ja, daar was ik al bang voor, vind het zelf ook veel mooier die donkere kappen Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobinD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 29-07-2011

- ZX 1.9d
Gepost: 20 augustus 2014 03:09 PM
  [ # 4 ]

Klinkt goed, gefeliciteerd met je nieuwe bolide!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 20 augustus 2014 11:09 PM
  [ # 5 ]

Mooi dat er weer een ZX bij een liefhebber is terecht gekomen, gefeliciteerd en veel plezier met de aankoop Peter!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook