Niet soepel schakelen en resonantie “BlueHDi 100 Business”
Wrangevrucht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 22-04-2014

Gepost: 25 augustus 2014 06:42 PM

Hallo,

Sinds afgelopen weekend zijn we in het bezit van een nieuwe DS3 bluehdi 100 business. Het valt ons op dat de auto niet helemaal soepel schakelt. Vooral de vierde versnelling inleggen kost wat “kracht”. Daarnaast is er een trilling waarneembaar tussen de 2000 en 2300 rpm in elke versnelling bij acceleratie en constante snelheid.

Daarnaast vraag ik me af hoe ik het ESP (of in elk geval het ASR-onderdeel) kan uitschakelen. Ik kan drukken wat ik wil op de knop, maar weinig actie.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen of in elk geval een antwoord heeft op mijn vragen.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 26 augustus 2014 05:50 PM
  [ # 1 ]

Hoi,

allereerst welkom op dit forum!

Aamgaande je probleempjes met de drukknoppen: naar mijn weten,kan je die alleen bij stilstand in/uitschakelen,maar voor de zekerheid zo ik je instructieboekje raadplegen. Het kan zo makkelijk zijn…

V.w.b. schakelen: laat de boel eerst eens even inwerken op mekaar,gezien dat de auto nog niet al te oud is,blijft het na ugh duizend kilometer nog,ga dan eens langs bij de dealer.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Wrangevrucht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 22-04-2014

Gepost: 27 augustus 2014 09:33 AM
  [ # 2 ]

Dankjewel.

Het “probleem” met de ESP is opgelost (gewoon uitzetten onder de 50 km/uur).

Misschien verwacht ik ook gewoon te veel betreft trillingen.

Weet iemand of er een fijnafstelling is voor de versnellingsbak die uitgevoerd kan worden door de dealer? Alle versnellingen schakelen nu soepel, behalve 4 zo af en toe…

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 27 augustus 2014 03:27 PM
  [ # 3 ]

Aansluitend op de eerdere reactie hierboven (oeps, had me eigenlijk al afgemeld als actief forummer maar a la): wacht nu eerst de eerste pakweg 5.000 a 10.000 km af.

Als het echt een technisch probleem is dan blijft het en anders ‘slijt’ het vanzelf weg.

Uiteraard kan er aan het stangenstelsel gesleuteld worden, dat kan ook best de oorzaak zijn. Maar tenzij je de versnelling vaak er niet in krijgt gewoon even de tijd gunnen en voor de rest genieten.

En als ik echt flauw ben: wees blij, je moest eens weten hoeveel DS3 rijders gillend gek worden van het gegier uit de versnellingsbak van de 1.6 90/92 pk variant…...

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 30 augustus 2014 11:25 AM
  [ # 4 ]

Huh ? Nu al een BleuHDI in een DS3? Staan pas in de prijslijst en configurator sinds augustus.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Wrangevrucht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 22-04-2014

Gepost: 05 september 2014 09:39 AM
  [ # 5 ]

Klopt idd, een BlueHDI. De 1e DS3 in NL met deze motorisering!Verder weinig of geen verschil, komt nu - na 3000km- langzaam een beetje los. Ik heb het gevoel dat het koppel wat vlakker is en er langzamer “inkomt”.

Verbruik valt niet tegen: 1:20,9 (gemeten aan de pomp), met een behoorlijk zware voet. Dagelijkse ritjes met 140+.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 07 september 2014 10:21 PM
  [ # 6 ]

Zit hier een 5-bak in of heeft deze al een 6-bak zoals de Hdi 115, onze Ds3 Hdi 112 Sportchic schakelde in het begin ook niet helemaal soepel en was met koude motor zelfs nauwelijks of zelfs niet in achteruit te krijgen. Dealer heeft koppeling daarvoor vervangen (heel netjes gedaan trouwens bravo) en probleem opgelost, gaat nu steeds vlotjes in achteruit. Ook de C3 Hdi 112 met eveneens zesbak van een vriendin schakelde in het begin behoorlijk stroef, maar na enige duizenden kilometers ging het al heel wat beter.
Zou het even aanzien zal wel loskomen vermoed ik, wel sluit ik me aan met wat hierboven ook al geschreven werd dat deze versnellingsbakken een beetje een gierend of resonerend geluid maken (bij de zesbak wel een ietsje minder) maar persoonlijk ervaar ik dit zeker niet als storend. Ds3 blijft echt één van de beste Citroëns in mijn ogen Cool red.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook