Bochtenverlichting/mistlichten
ErikM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-2011

- DS 3 So Chic E-HDI
Gepost: 05 augustus 2014 03:26 PM

Mijn auto is van de week voor het eerst gekeurd. Uw mistverlichting voor werkt niet meneer. Nee klopt, staat ingesteld als bochtenverlichting. Deze mag wel weer uitgeschakeld worden en terug gezet worden naar mistlichtfunctie.
Zo gezegd, zo gedaan. Auto ‘s middags weer opgehaald, word meedegedeeld dat de stekkers uit de mistlampen zijn gehaald ivm keuring omdat ze de mistlampen niet werkend krijgen? Bochtenverlichting uit geschakeld, mistlampen weer geactiveerd via BSI maar ze gaan niet branden. Iemand dit ook al eens meegemaakt?
Schijnt een update nodig te zijn van de software in de auto werd me verteld. Is toch raar, mistlampen hebben gewerkt, zijn geswitched naar bochtenverlichting, ook dat werkte, maar met het terugzetten werken de lampen helemaal niet meer. Op het display gaat de melding nog wel branden van de mistlampen.

Erik

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 05 augustus 2014 10:04 PM
  [ # 1 ]

ben je bij citroën dealer voor keuring geweest ?

normaal zou je probleemloos van bochtverlichting terug moeten kunnen naar mistlicht

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
ErikM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-2011

- DS 3 So Chic E-HDI
Gepost: 05 augustus 2014 10:07 PM
  [ # 2 ]

Ja, keuring uit laten voeren bij een Citroen dealer inderdaad. Vind het ook vreemd, wel aangezet in het systeem, maar ze doen nu helemaal niets, behalve de indicatie in mijn display

Erik

Profiel  
 
ErikM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-2011

- DS 3 So Chic E-HDI
Gepost: 08 augustus 2014 04:55 PM
  [ # 3 ]

Dit geloof je toch niet?? Gevalletje onkunde? Ze hadden de stekkers uit de mistlampen gehaald ivm de keuring. Verhaal hier achter was, als er mistlampen in de auto zitten en deze zijn aangesloten, moeten ze het doen. Omdat ze deze niet werkend kregen, hebben ze de stekkers dus losgemaakt. Snap ik best. Ik zei, ik zet zelf de stekkers er thuis wel weer op. Zo gezegd, zo gedaan, kwestie van, even hengelen, stekkers er weer op en ze zouden weer kunnen werken als ze de auto de volgende keer een update geven van de software.
Nu rijd ik gisteravond naar huis, wat scherts mijn verbazing?? bij het afslaan, gaan er weer een mistlamp als bochtenverlichting branden?? lekker dan. Word een belletje naar de garage want ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar volgens mij niets aan gepast in de BSI.


Erik

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 11 augustus 2014 01:42 AM
  [ # 4 ]

dat zou ook nog kunnen natuurlijk…. de instellingen gewoon niet terug gedraaid zijn…. en lijkt mij dat bochtverlichting in andere categorie valt ook als mistlicht en je ben voor niet verplicht mistlicht te hebben, dus zou je auto helemaal niet afgekeurd mogen worden op bochtverlichting.

maar om dit zeker te weten zou ik het ook even moeten nalezen in 1 of ander regelwerk je zou eventueel ook als je hier twijfel over hebt een telefoontje richting RDW kunnen wagen

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
ErikM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-2011

- DS 3 So Chic E-HDI
Gepost: 11 augustus 2014 01:16 PM
  [ # 5 ]

Net bij de garage geweest. Zijn een uur bezig geweest, de hele lijst met instellingen doorgelopen, maar ze krijgen de bochtenverlichting niet uit. Zou gauw er een wijziging in het systeem moet gebeuren, word dit op een of andere manier niet aanpasbaar. Ook andere instellingen willen niet wijzigen. Heel vreemd, normaal is het de bochtenverlichting aanklikken, uitzetten en opslaan, maar dit doet het systeem niet.

Erik

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 15 september 2014 02:01 PM
  [ # 6 ]

Net ff rdw geweest. Ik upload vanmiddag ff wat papieren op de laptop.  Bochtverlichting is toegestaan!

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook