3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
turbo stuk?
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 13 mei 2014 09:23 PM
  [ # 31 ]

Ga de stekker verbinden allemaal ff checken inderdaad. Maar ziet er allemaal wel netjes uit.
Maar koud gewoon goed. Lijkt meer sensor.
Map zou zeker kunnen! En de lambda moet ik nagaan.
En koelvloesitof sensor heb ik ook nog niet gemeten.

Vrijdag weer naar Broekhoeven utrecht nog eens uitlezen, afgelopen vrijdag alles gereset.

Bougies moet ik nog even halen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 19 mei 2014 12:59 PM
  [ # 32 ]

Toevallig hier t zelfde probleem. Stationair af en toe wat ploffen maar stationair op 2500rpm dan ploft hij achter elkaar door.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 mei 2014 09:28 PM
  [ # 33 ]

Ja dat heb ik dus ook.
Vrijdag weer uitgelezen.
Dachten eerst de map sensor, maar andere xm ct zelfde waardes.
Ik heb nu vier bosch super bougies erin gedraaid. Nu nog ff proefrijden.
Klein stukje gereden, maar te weinig om wat te kunnen zeggen.

Wel wat meer info. Ik heb dus twee dagen rond gereden met een losse stekker op dat turbo aanstuurklepje.
En ik had dus permanent de klachten die ik normaal soms heb, vooral bij warme motor.
Eerst weer even proefrijden, maar zit toch mischien daar in?????

Wat ik niet weet, wordt die wate gate heel vaak aangestuurd? Hoe gaat dat?
Turbo draait dus niet continue vol mee??

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 mei 2014 11:10 PM
  [ # 34 ]

De wastegate gaat open als de turbodruk te hoog dreigt te worden en op die manier wordt een deel van de uitlaatgassen buiten de turbo om de uitlaat ingeblazen. Het is dus een shunt of een bypass.

https://www.google.nl/search?q=Turbo+wategate&rlz=1C1NNVC_enNL555NL555&oq=Turbo+wategate&aqs=chrome..69i57j0l5.9799j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 mei 2014 11:44 PM
  [ # 35 ]

Ja het concept is me wel duidelijk.
Maar als je gewoon een beetje rond toert gebeurd dat dus niet?? Tenminste dat denk ik dan.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 13 juni 2014 11:03 AM
  [ # 36 ]

Hier heeft een andere bobine voorlopig geholpen tegen mijn symptonen Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boes123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-11-2010

- ID/DS Dspecial
- ID/DS Dspecial
Gepost: 23 augustus 2014 06:18 PM
  [ # 37 ]

Ik had vandaag een pechdag. Een loeiend geluid van de turbo en rook.
Op de brug bleek al snel dat de turbo gescheurd was.

Weet iemand een goede gebruikte turbo te koop?

Het gaat om een 2.0 CT blok van 1995

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 augustus 2014 09:03 PM
  [ # 38 ]

Die heb ik wel! Had er een gekocht. Maar mijn turbo was gewoon goed.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 26 augustus 2014 07:25 AM
  [ # 39 ]

Als ik zo al die moeite en kosten zie, zou dit niet de betere oplossing zijn ?

http://www.leboncoin.fr/voitures/695610580.htm?ca=1_s

http://www.leboncoin.fr/voitures/672940966.htm?ca=1_s


De eerste bevindt zich op so’n twintig minuten rijden van de grens België-Frankrijk, in de buurt van Lille, de tweede net over Parijs. Ik wil gerust helpen bij info verzamelen en onderhandeling in het Frans - bij beiden is de prijs negocieerbaar.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 september 2014 10:53 AM
  [ # 40 ]

Afgelopen maanden alleen in de 2cv of mehari gereden. Van de week weer eens in de XM. Lang stuk.
Helaas! Euvel is er nog.

Bij warm motor fors inhouden. Vooral als je gas loslaat. En weer gas geeft om van 90 naar 120 te gaan.

Maar weer alles uitzoeken. ik ga dat waste gate relais eens helemaal napluizen.

Als er iemand nog een ander idee heeft, welkom cheese

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 september 2014 11:54 AM
  [ # 41 ]

Even over die “waste gate”: Dat is je drukregelaar van de inlaatdruk: Dat ding regelt dus continue, en sneller als je turbo druk opbouwt als het goed is.
Als dat ding een beetje “vast” zit, dat wil zeggen hysteresis heeft en dus met schokken beweegt, dan kan het best zijn dat de ECU dat niet helemaal kan volgen, dus dan heb je af en toe te arm of te rijk mengsel, maar je ziet geen foutmeldingen. De waste gate werkt mechanisch met een drukdoos en eenstangetje. Dat moet echt soepel lopen, beter te los dan te vast !  ( Bij moderne motoren van vandaag is de electronica “snel genoeg” om dit te zien, maar in de jaren 90 nog niet).
Bij een Diesel merk je dat niet echt snel, maar een benzine kan daar heel gevoelig voor zijn.

Knallen in de uitlaat is bijna altijd te rijk mengsel dat verbrand in de uitlaat.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 september 2014 01:14 PM
  [ # 42 ]

Bedankt voor je toelichting!

Heb net koud met perslucht wast gate klep aangestuurd. Klapert direct.
Na een rit van 45min nog eens, exact zelfde.

Ook de kabel tussen wastgate relais en computer gemeten. Geen weerstand ook niet als ik rommel met kabel.
Lijkt me dus ook goed.

Maar het lijkt inderdaad wel of ie benzine tekort heeft. Dat ie daarom inhoud.
Exact zelfde effect als bij een eend met een te kleine sproeier.

Maar ben er dus nog steeds niet helaas….....

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook