geen geluid meer uit ClarionRD3 radio
AdjevE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-01-2012

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 22 juli 2014 11:20 AM

Goededag allemaal

Van het ene op het andere moment komt er geen geluid meer uit m’n Clarion RD3. Niet op via de radio, cd speler of MP3 speler die ik via interface aangesloten heb.
Zekeringen zijn goed. Radio even uit dashboard gehaald maar alles lijkt nog goed aangesloten te zijn.
Radio/cd/interface gegevens zijn ook gewoon te zien op de centrale display.

Iemand suggesties ?

Alvast bedankt

Ad

Profiel  
 
AdjevE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-01-2012

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 09 augustus 2014 01:35 PM
  [ # 1 ]

Iemand suggesties ? Radio heeft het weer een tijdje gedaan maar nu houdt ie er weer mee op.
Wel radiogegevens op centrale display alleen komt er geen geluid uit.

Radioversterker overleden ?

Ad

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 augustus 2014 02:00 PM
  [ # 2 ]

ik denk dat de mute is geactiveerd, deze zet het geluid uit als bv de telefoon gaat,of even googelen waar deze draad zit,(schema opzoeken) of even kijken, de twee volumeknoppen op stuurbediening tegelijk indrukken, dan moet ie aan gaan,( de mute) dus geen geluid meer, wordt zichtbaar op display, door volume te verhogen gaat mute weer uit, (dus geluid aan) ik denk dat via je interface je mute wordt ingeschakeld. je moet dan de radio, los maken van stroom, om te resseten, dus even die stekker eruit.

Profiel  
 
AdjevE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-01-2012

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 09 augustus 2014 02:12 PM
  [ # 3 ]

bedankt voor je reactie. ik wilde met je adviezen aan de gang gaan en zet contact aan en wat denk je: radio doet het weer…

zou het iets met vocht te maken kunnen hebben ? heeft hier gisteren flink geregend en na de plensbui deed de radio het gisteren ineens weer eens niet.

Ad

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 09 augustus 2014 02:20 PM
  [ # 4 ]

ad het is dan aan tee bevelen om even te gaan kijken, dat de parafan, (is de bak onder je voorraam) niet verstopt is, dit komt nog al eens voor, bij welk merk dan ook, aan de zijkanten moet het water weg kunnen, even met een gieter wat water in de hoek gieten. het water moet nu gelijk onder de auto vandaan komen, dit zewel links als rechts controleren. ook even kijken dat de zekerings bakken in de motor ruimte goed dicht zitten, en of er geen water in staat. ad het water moet er echt snel onderuit lopen. meschien moet je even de motorkap omhoog doen.

Profiel  
 
AdjevE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-01-2012

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 09 augustus 2014 04:44 PM
  [ # 5 ]

De bak onder het voorraam is in ieder geval schoon, water met gieter erin gedaan loopt onder via de wielkasten aan beide zijden goed weg.
Ben er alleen niet zeker van dat zekeringkast echt goed dicht zat. Heb dit alsnog gedaan.

Nu maar afwachten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten
Ad

Ad

Profiel  
 
AdjevE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-01-2012

- Berlingo 1.6 16v Multispace
Gepost: 20 september 2014 05:23 PM
  [ # 6 ]

radio blijft om de haverklap uitvallen

ik laat er een aftermarket radio inzetten met interface voor behoud stuurwielbediening

Daarom straks wel deze USB interface over:


http://www.navinc.nl/Berlingo2002-2009-4?s=778

€ 50,00 vraagprijs

Ad

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook