Gezocht en gevonden via Citroën-forum, de DS waar m’n ouders in getrouwd zijn.
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 25 september 2014 10:20 PM

Nadat mijn vriendin en ik ontdekt hadden dat we allebei de Citroen DS in de break uitvoering de aller mooiste auto vonden
duurde het niet zo lang voordat we er een gevonden hadden.
Ongezien gekocht na telefonische omschrijving van de verkoper die hem in Frankrijk had staan.
Toen we hem ophaalden konden we ons geluk niet op.
Oh, wat was ze mooi en oh wat zat ze lekker.

Op de terugweg naar huis vroeg ik mijn vriendin ten huwelijk, een mooiere trouw auto konden we ons immers niet wensen.
Een jaar later was het ( na wat cosmetisch werk ) zover.
8 April 1993 werd een prachtige trouwdag met heerlijk weer en de glimmende DS heeft daaraan een grote bijdrage geleverd.

Een paar dagen na het huwelijk vertrokken wij met de DS op huwelijksreis naar Hongarije.
Niet gehinderd door enige technische kennis en een minimum aan boordgereedschap vertrokken wij uit Nederland.
De 3500 km werd bijzonder comfortabel en zonder problemen afgelegd. Wat een wereld auto, en wat een bekijks hadden wij ermee in Hongarije.
Zelfs de stugge grenswachten kwamen uit hun hokje om dit wonder op wielen te aanschouwen. Ja, we wisten het zeker, dit was de auto voor de rest van ons leven.

Maar nadat ik in 1994 besloot om verder als zelfstandig ondernemer door het leven te gaan moest de DS het veld ruimen.
Het geld dat nodig was voor groot onderhoud en restauratie werkzaamheden konden we beter in de zaak stoppen.
Een verstandige keuze, maar o wat was dat moeilijk.

Onze kinderen inmiddels 16 en 18 jaar horen hun hele leven al wat een fantastische auto de DS is en hoe wij haar nog steeds missen
Zij kwamen op het idee hun ouders te verrassen met een ritje in een DS, en misschien zou het lukken hun oude DS daarvoor opgespoord te krijgen.

Na een speurtocht op internet en medewerking van het Citroen forum traceerden zij de huidige eigenaar,
en gelukkig was deze bereid om mee te werken aan dit fantastische idee.
Nog maandenlang moesten zij dat geheim houden. Hoe moeilijk was dat!
Op Vaderdag hielden ze het niet meer en maakten zij ons deelgenoot van de gemaakte
afspraak.
Eindelijk, op 24 aug. glijdt rond 14.00 uur de DS break bij ons de straat in. En alsof het zo moet zijn schijnt vanaf dat moment de zon.
Het is een fantastisch weerzien. De auto is door Henk Reins ( Duivekeet ) volledig gerestaureerd en ziet er prachtig uit.
Het kenmerkende motorgeluid klinkt ons als muziek in de oren. Na een rondje om de auto ga ik erin zitten.
Dat voelt als thuis komen na zo’n lange tijd. Ze ruikt zelfs nog hetzelfde.

Dan is het tijd om te gaan rijden. Een mooie tocht van Hilversum via Baarn, Paleis Soestdijk richting Bilthoven, Lage Vuursche, Hilversum,
Loosdrecht en uiteindelijk weer naar huis.
Het is geen moment onwennig. Het schakelen, het rem bolletje alles voelt alsof ik er dagelijks mee op pad ben.
Als we de straat inrijden brand het vuur dat 19 jaar heeft gesmeuld weer op volle kracht.

Gelukkig hebben we de hele rit gefilmd met de Gopro met mooie tussenshots vanaf de achterbank zodat wij thuis op de bank de hele rit nog vaak zullen beleven.


Bedankt Henk, Willemijn en Suzanne voor deze fantastische ervaring.

Profiel  
 
jurjenz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 11-05-2014

- AX GTI U9
Gepost: 25 september 2014 11:22 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook