2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Elektrische Eend
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 09 januari 2010 12:01 PM
  [ # 16 ]

Dan ook maar in aanmerking nemen dat een verbrandingsmotor naast brandstof nog enkele sapjes en toevoegingen nodig heeft die allemaal eerst geproduceerd en gedistribueerd moeten worden. Om dan na gebruik weer op een verantwoorde wijze afgevoerd en recycled/vernietigd te worden. Dat kost ook een hele berg energie. Levert van de andere kant ook een hele bergketen aan werkgelegenheid. Evenals het onderhoud van deze apparaten. Dat is bij een elektro motor veel minder.

Als je dan echt een eerlijke vergelijking wilt maken moet je dat ook allemaal meenemen. En wat laat je dan zwaarder tellen. Werkgelegenheid of milieuvervuiling. Waar leg je het breekpunt, dat is dan de grote vraag. Wat mag het kosten om een man aan het werk te houden of diezelfde man een (gelijkwaardige) uitkering te verstrekken. Alleen omdat elektriciteit door draadjes wordt gedistribueerd en niet met vrachtwagens. Om maar een voorbeeld te noemen.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2010 02:58 PM
  [ # 17 ]

Maar we moeten ook niet vergeten dat centrales ook brandstof nodig hebben die ergens uit de grond komt of igv kerncentrales, afval met zich meebrengt.
Het gaat erom dat je igv rendementen zominmogelijk omzettingen moet nastreven. Van ruwe olie benzine maken of brandstog voor de centrale rekenen we gemakshalve even gelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 09 januari 2010 08:55 PM
  [ # 18 ]

OK je hebt gelijk…de fossiele brandstof raakt op,dus houd het dan voor de 2cv óók op.
het is niet anders!maar ik blijf erbij; de 2cv was géén slurper. wash

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 09 januari 2010 09:03 PM
  [ # 19 ]
I Claudius schreef:

OK je hebt gelijk…de fossiele brandstof raakt op,dus houd het dan voor de 2cv óók op.

nou, niet dus. zat alternatieven!

I Claudius schreef:

het is niet anders!maar ik blijf erbij; de 2cv was géén slurper. wash

ben ik helemaal met je eens.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 10 januari 2010 06:00 PM
  [ # 20 ]

OK er moet inderdaad gezocht worden naar alternatieven,vind ik ook een hele goede zaak !!!!ben ook erg voor het groen en een goed milieu,even terzijde; laatst was er een programma wat ging over de Mitsu-Prius, hoe vreselijk “vuil” die eigenlijk is.En dan hadden ze over de fabricage….Koplampen uit USA,achterlichten uit Korea, accu’s uit Africa, enz enz vóórdat zo’n Prius bij jou voor de deur staat is ie al zooo vervuilend geweest Crying or Very sad beter eerst het oude spul opmaken!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 januari 2010 08:14 PM
  [ # 21 ]

En dan is zo’n 2CVolt ineens een fantastisch leuke manier om elektrisch te rijden, die dingen rijden toch al rond en hoeven dus niet meer geproduceerd te worden. Maar even voor de goede orde, elektrische aandrijving is niets nieuws, werd in het begin van het automobiele tijdperk ook al vrij succesvol mee geexperimenteerd. Andere belangen hebben er uiteindelijk toe geleid dat we nu allemaal op fossiele brandstoffen rijden.
Een leuke noot hierbij is wel het feit dat Henry Ford’s Model T al geschikt was voor het rijden op ethanol, en dat Henry dat de brandstof van de toekomst noemde. Zeer visionair, hij was dan ook niet voor niets een grote inspiratiebron voor André Citroën.  Mr. Green

Het hangt nu vooral af van de technologische ontwikkelingen op het gebied van accu’s. En dat gaat momenteel hard, heel hard. Kijk maar eens naar de ontwikkeling die de batterij van je GSM-etje de afgelopen 10 jaar heeft doorgemaakt. Een paar jaar geleden had ik mijn kaarten nog gezet op biobrandstoffen, nu ben ik daar helemaal niet meer zo zeker van. We leven in spannende en interessante tijden!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 september 2014 05:17 PM
  [ # 22 ]

Een eendje welke wel kan meekomen: 140km/h +  Cool Waar is deze te bestellen ?? yeah
Mooi filmpje ........

http://www.telegraaf.nl/autovisie/oldtimer/uw-garage/23129869/___Ik_hou_van_die_oude_mottige_uitstraling___.html  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook