Grand C4 Picasso / 1.6 of 2.0 handgeschakeld - moeilijke keuze
feezy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-2014

Gepost: 17 september 2014 07:50 PM

Beste forumleden.
Ik zit met een ‘luxeprobleem’ waarbij jullie mening/input zeker nuttig kan zijn.
Mijn nieuwe firmawagen zal een Grand C4 Picasso worden. Ik rij vandaag met een Peugeot 5008 en vind de C4GP een betere keuze dan een nieuwe Peugeot 5008.

Mijn budget (bedrijfswagen) laat mij toe om voor de GC4P Exclusive te gaan, maar ik weet niet goed welke uitvoering jullie zouden adviseren. Neem ik een 2.0 dan verlies ik enkele opties (zoals leder), neem ik 1.6 dan heb ik meer dan alles…
Input en meningen zijn zeker welkom in mijn beslissingsproces.

1./ De C4GP Exclusive uitvoering 1.6 met
Hifi system by JBL
Meedraaiende bi-Xenon koplampen  
Multimedia Plug & Play
Pack Nerfleder
Panoramisch glazen dak
Park Assist 360° Pack
Sereniteitspack
Twee neerklapbare zetels op rij 3

2./ De C4GP Exclusive uitvoering 2.0 met
Meedraaiende bi-Xenon koplampen  
Panoramisch glazen dak  
Park Assist 360° Pack  
Twee neerklapbare zetels op rij 3


Mijn concrete vragen:
1. Eerder leer en alle speeltjes in een 1.6 uitvoering of eerder 2.0 (hand) en stof + enkele opties minder?
2. Wat vinden jullie van het motorgeluid 1.6 / 2.0   is dit gelijkaardig?
3. klopt het dat 360 een zuiver toeter/bel is, zo ook voor de serenity?
4. trekkracht met trekhaak (enkel voor kleine aanhangwagen - 1 keer per maand)

Een moeilijke en persoonlijke vraag - ik weet het - maar misschien wel nuttig ook voor andere forumlezers in hun beslissingsproces.
PS: klopt het dat AFIL een ‘irritante’ optie is? Wat over 360 zicht?


Bedankt!

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 01 oktober 2014 01:11 AM
  [ # 1 ]
feezy schreef:

Beste forumleden.
Ik zit met een ‘luxeprobleem’ waarbij jullie mening/input zeker nuttig kan zijn.
Mijn nieuwe firmawagen zal een Grand C4 Picasso worden. Ik rij vandaag met een Peugeot 5008 en vind de C4GP een betere keuze dan een nieuwe Peugeot 5008.

Mijn budget (bedrijfswagen) laat mij toe om voor de GC4P Exclusive te gaan, maar ik weet niet goed welke uitvoering jullie zouden adviseren. Neem ik een 2.0 dan verlies ik enkele opties (zoals leder), neem ik 1.6 dan heb ik meer dan alles…
Input en meningen zijn zeker welkom in mijn beslissingsproces.

1./ De C4GP Exclusive uitvoering 1.6 met
Hifi system by JBL
Meedraaiende bi-Xenon koplampen  
Multimedia Plug & Play
Pack Nerfleder
Panoramisch glazen dak
Park Assist 360° Pack
Sereniteitspack
Twee neerklapbare zetels op rij 3

2./ De C4GP Exclusive uitvoering 2.0 met
Meedraaiende bi-Xenon koplampen  
Panoramisch glazen dak  
Park Assist 360° Pack  
Twee neerklapbare zetels op rij 3


Mijn concrete vragen:
1. Eerder leer en alle speeltjes in een 1.6 uitvoering of eerder 2.0 (hand) en stof + enkele opties minder?
2. Wat vinden jullie van het motorgeluid 1.6 / 2.0   is dit gelijkaardig?
3. klopt het dat 360 een zuiver toeter/bel is, zo ook voor de serenity?
4. trekkracht met trekhaak (enkel voor kleine aanhangwagen - 1 keer per maand)

Een moeilijke en persoonlijke vraag - ik weet het - maar misschien wel nuttig ook voor andere forumlezers in hun beslissingsproces.
PS: klopt het dat AFIL een ‘irritante’ optie is? Wat over 360 zicht?


Bedankt!

Dit is allemaal heel persoonlijk. Persoonlijk zou ik de JBL niet willen missen. Maar heb nu de 1.6 diesel en vind persoonlijk dat ietsjes meer geen rare gedachte is. Maar de 1.6 doet wel wat hij moet doen. Motorgeluid ken ik alleen van de 1.6 en hij is stil genoeg. Vind eigenlijk dat de 1.6 het alleen boven de 120 niet zo goed doet daar merk je echt dat je nogal weerstand hebt van de rijwind.

Heb het nog niet geprobeerd maar de 1.6 trekt denk ik ook wel prima een aanhanger. Verwacht geen wonderen op de snelweg. Ben er prima mee door de bergen gereden zonder aanhanger dus met aanhanger in het platte Nederland lijkt mij echt geen probleem.

AFIL kan je uitzetten. Hij geeft soms false positives. Ook vind ik dat hij wel ietsjes later mag waarschuwing. Hij waarschuwd reeds wanneer je de lijn nadert ik schat rond de 20/30cm vanaf de lijn. Dus de bocht niet te krap afsnijden. Met name met nat weer en spiegelend wegdek snapt hij de belijning niet omdat alles dat voor de camera 1 witte waas lijkt. Tot nu toe is deze optie voor mij niet nuttig geweest maar dat is de airbag ook niet en toch wil ik het. Mijn vriendin vervloekt het systeem maar ik geef altijd netjes richting aan bij wisseling rijstrook en dan gaat het goed.

360 heb je niet nodig mits je de achteruitkijkcamera wel hebt. Een dergelijke grote kar moet je eigenlijk altijd achteruit inparkeren. Deze is vind ik subliem. Aan de voorkant heb ik parkeersensoren en die zijn m.i. goed genoeg. Wellicht wanneer je in een straat woont waar je moeilijk kan parkeren wordt 360 een betere optie.

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
feezy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-2014

Gepost: 01 oktober 2014 11:47 PM
  [ # 2 ]

Geweldig bedankt voor je reactie. Ondertussen heb ik er eentje besteld en ‘t is een 1.6 geworden… met alles er op en er aan.
De JBL heb ik ingeruild voor videoschermen in de zetels voor de kids… zo hebben ze ook wat (maar Peugeot-Citroen mogen wel eens nadenken om een media player mee te integreren, erg lastig).

360 heb ik dan ook maar genomen, dan krijg ik er ook nooit spijt van Smile
Achteruitcamera zou wel iets ‘flewer’ zijn als je een 360 hebt, maar tja - luxeprobleem.

AFIL zal ik dan wel uitzetten als het mij tegensteekt… hihi

bedankt!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook