Aankoop CX
dagmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-10-2014

Gepost: 02 oktober 2014 10:19 AM

Hoi , pas nieuw hier en ben op zoek naar een leuke CX. 10 jaar geleden heb ik mijn laatste gereden een CX Prestige uit 1982, kenteken HX-33-FF geweldige auto’s, iemand nog bekend met deze auto? Ik kom uit het diepe zuiden. Het aanbod is hier laag en moet dus best vaak ver rijden.

Ik heb gisteren gereden in een CX 2.0 RE en heb daar wat vragen over.

1. Het rempedaal pakte echt meteen (hard), is dit een normaal verschijnsel? Ik begreep van de verkoper dat ze aan de handrem hadden gewerkt om die bij te stellen.
2. Ik heb in het overloopvaatje gekeken, direct na de koude start. Het water stroomt hierdoor heen, ik neem aan dat dit normaal is en dat dit geen koppakking is?
3. De hemel hang in het midden door, zijn hier simpele oplossingen voor?

Verder heb ik een Mazda MX5 van 1998 in de verkoop. Als iemand dit wil ruilen/inruilen met een CX, stuur me een pb!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 02 oktober 2014 11:43 AM
  [ # 1 ]

Ja klopt wel. Als je op pendaal drukt gelijk in de ankers. Maar dat heeft niets maar dan ook niets met de handrem van doen. Dat is echt onzin.

Ja klopt wel dat koelvaatje in beweging is, althans de inhoud.

Jahoor, nwe hemel. Compleet kopen en erin zetten. Deze stof terug plakken terwijl alles in de auto zit werkt niet.
Hemel eruit halen niet zon ramp.

Let wel goed op roest etc! Maar mischien weet je dat wel. Verder willen die die 2.0 nogal eens olielekken…

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
dagmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-10-2014

Gepost: 02 oktober 2014 12:11 PM
  [ # 2 ]

bedankt!

Olielekkage aan de keerringen?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 oktober 2014 12:23 PM
  [ # 3 ]

een 2.0 liter is een fijne wagen niet de snelste maar simpele techniek let goed op roest achteraan onder de schutborden, en kijk naar de leidingen…

als de wagen lang stilgestaan heeft kunnen de keerringen verduurd zijn dat klopt… ook meteen distributieriem laten doen dan ben je zeker gerust…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 oktober 2014 03:00 PM
  [ # 4 ]

Als je wat vlotter wilt kunnen rijden kun je ook naar een 22 TRS uitzien. Die zijn doorgaans meteen wat luxer uitgerust en ook nog volop te vinden.
En roesten doen ze allemaal en overal… Wink Onderkanten portieren, dorpels, onder achterste zijruitjes, kofferdekselrand, accubak. Exemplaren met schuifdak zijn ook goed voor een lach en een traan. En ook waar je het niet zo snel ziet roesten ze hartstochtelijk dus zet een auto ook even op de brug voordat de liefde toeslaat…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 oktober 2014 03:13 PM
  [ # 5 ]

De enige CX-en zonder roest zijn de schaalmodellen Smile
Een rondje Citromobille leerde mij dat er aan de buitenkant altijd wel wat is met iets van roest.
Wil je trouwens serie 1 of 2? Bij 1e serie is mij verteld dat een strak interieur het meest lastige is om goed te krijgen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 oktober 2014 03:17 PM
  [ # 6 ]

Daar ben ik het niet mee eens. De foto’s van de spuitbeurt van mijn 1976’er bewijzen dat er helemaal niets rottigs aan te vinden was.

Edit: de bekledingsstof van heel vroege CX’en is gelijk aan die van late DS’en, dus goed verkrijgbaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 oktober 2014 03:25 PM
  [ # 7 ]

Volgens mij gaan moeten we het denk ik eerst hebben over de definitie van ‘roestvrij’ en ‘roest’.
Op de markt staat nu een CX uit 1983 die volgens de tekst roestvrij zou moeten zijn, maar de foto van de bodem laat wel degelijk roest zien.
Nee, niet doorgeroest, geen gaten, maar wel (oppervlakte) roest.

Ik denk dat je heel lang kan zoeken naar een CX zonder roest.
Veel CX-en die ik gezien heb, hadden óf kromme deurpanelen, of de stoelen waren uitgezakt, of de hoedenplank was vaal, of de geflockte delen waren kaal.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 oktober 2014 03:40 PM
  [ # 8 ]

Deurpanelen, hoedenplank en geflockte delen blijven lastig, daarover zijn we het eens!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 oktober 2014 03:46 PM
  [ # 9 ]

Ik moet toegeven: ik ben wel een beetje een definitieneuker. Ik zou bijvoorbeeld mijn CX nooit roestvrij noemen, maar zeker wel ‘roestarm’.
TS: excuus voor dit geneuzel van mijn kant.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook