laagje water in achterlicht saxo 2001
van Melis 2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 10 oktober 2014 01:40 PM

Hallo allemaal

Ik heb een citroen saxo uit 2001 aangeschaft.
Nu heb ik ontdekt dat er een laagje water in de achterlichtkap staat waardoor ook al 1 lampje kapot is gegaan. De kap lijkt heel te zijn en we hebben de kap ook al extra goed vast gedraaid zodat de rubbers aansluiten. Echter komt er nog steeds water in de kap terecht.  Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar dit vandaan kan komen?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 oktober 2014 03:34 PM
  [ # 1 ]

had dit ook bij mijn xsara, bij mij zit er lipje aan het achterlicht, die in de caraosie valt, deze was afgebroken, en had dus een gaatje veroorzaakt, heel klein maar dus genoeg, om achterlicht te laten vol lopen, kan ook zijn dat bv de rand ergens is los gelaten, tussen huis en reflector, de buiten rand dan gewoon dichtkitten, je kan hem natuurlijk ook er even vanaf halen en dan met de dichtekant even in een bak water duwen, dan zie je het helemaal goed.

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 10 oktober 2014 03:37 PM
  [ # 2 ]

Bij een Saxo komt het doordat het rubber tussen de lampunit en de carosserie niet helemaal lekker meer afsluit.
Dat kan door vuiligheid zijn of omdat het rubber verhard is.
Ik had er zelf ook last van, en heb dit opgelost door een klein gaatje te boren in de onderkant van de lampunit. Dus unit eruit halen en dan effe kijken wat aan beide kanten van de unit het laagste punt is. Volgens mij heb ik er een 3mm gaatje in geboord.
Al weer ruim 2,5 jaar geen vocht meer in mijn achterlichten.
Gedoe met kit is voor beunhazen… Wink tongue wink

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 10 oktober 2014 09:56 PM
  [ # 3 ]

Paling , een gat boren , dat is voor beunhazen, dat is niet het probleem oplossen,

Een probleem moet je bij de oorzaak aanpakken, als er water tussen de randen door komt is kitten een oplossing, als het tussen de carrosserie en t rubber doorkomt moet je of zorgen dat t rubber weer schoon en soepel wordt of een nieuw rubber plaatsen.

De rand afkitten gebeurd ook vaak bij after-market lampen , dit is gewoon om te zorgen dat je er geen problemen mee gaat krijgen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook