[Xsara 1.6 16V LPG] Trilling bij koude motor
Loukas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 13-10-2014

Gepost: 14 oktober 2014 12:10 AM

De motor trilt ernstig als de auto koud is - als hij wat warmer wordt, en soms als hij uit en aan wordt gezet, stopt het helemaal.

De computer meldt een ‘misfier’ fout op de 4de cilinder. Het was gesuggereerd door een garage dat de motor gereviseerd of vervangen moet worden want het zou een mechanisch defect moeten zijn (druk was iets minder op de 4de cilinder - 10,3).      Maar kan het zo zijn gezien dat het probleem helemaal verdwijnt als de motor warmer wordt en uit en weer aan wordt gezet? De bobine was getest (zo heeft de garage gezegd) en uitgesloten (of het helemaal eerlijk was weet ik niet, dus ik ga ze waarschijnlijk in ieder geval vervangen).

Maar wat kan het zijn behalve bobine en een mechanisch defect van de motor zelf? Ik heb heel veel geld in de auto geïnvesteerd in vergelijking met zijn waarde (remmen, d-riem, v-riem, stuurbekrachtiging, banden, kachel en meer) en wil, eerlijk gezegd, geen 500-1000 euro voor een motorrevisie betalen…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 oktober 2014 12:15 AM
  [ # 1 ]

Ik zou eens de bobinerail vervangen.. Kost meende ik tussen 100/130 Euro.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook