niet stationair lopen
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 17 oktober 2014 09:55 PM

Zul je altijd zien ... moet ze naar de APK wil ze niet lopen.

Ikheb dus een oplossing nodig jongens. Wie heeft er goede raad.

Ze start dus wel en krijgt ook wel benzine. Gewoon wat gas geven is dus geen punt, maar wanneer je het pedaal los laat dan valt ze in toeren terug en slaat ze af.

Het betreft een 150a blokje met carburateur.

Iemand enig idee? Dat stationair-regelaartje (ben de naam even kwijt) heb ik nog niet getest. Maar zijn er ook andere zaken waar ik zo 1 2 3 aan kan denken?

Bedankt alvast voor de gouden tip Smile

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 oktober 2014 10:10 PM
  [ # 1 ]

Solex?
Je kan de aanslagschroef (van de eerste poort!) wat verdraaien (nr 4).
Maar als het plotseling is ontstaan kan er ook een sproeier verstopt zitten.
Of, als er een elektrische stationaire sproeier in zit, kan die ook nog stuk zijn…

Afbeelding Bijlagen
solex.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 18 oktober 2014 06:11 PM
  [ # 2 ]

Misschien is de elektrische afsluiter vast gaan zitten. Dan gaat de stationairsproeier niet meer open. Los draaien en testen!

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 oktober 2014 06:24 PM
  [ # 3 ]

Het is dat cilindertje links op de foto.
Contact aan, stekkertje los en vast maken.
Als ie tikt doet ie het, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook benzine binnenkomt.
Kan ook verstopt zijn en palletje kan ook nog los zitten…

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 23 oktober 2014 08:16 PM
  [ # 4 ]
H@ns schreef:

Het is dat cilindertje links op de foto.
Contact aan, stekkertje los en vast maken.
Als ie tikt doet ie het, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook benzine binnenkomt.
Kan ook verstopt zijn en palletje kan ook nog los zitten…

Nou, schiet mij maar lek maar ze wil nog steeds niet goed lopen.
Net de ANWB erbij gehad. Dat cilindertje doet het wel d.w.z. het tikt.
Inmiddels start ze weer en blijft stationair lopen op de choke (was gisteren nog niet het geval).
Hele carb verder schoongemaakt (beetje met hoge druk lucht gepield) oor die aardige ANWB man.
Gekke is dat ze het even helemaal niet meer deed en na rommelen met de stekkers op de bobine wel.

Kan het gewoon de ontsteking zijn? Of moet ik het echt zoeken in de carb?

Weet het ff echt niet meer Sad

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 24 oktober 2014 12:32 AM
  [ # 5 ]

En met Choke aan? Of heeft die een automatische choke. Ik heb namelijk mijn TRS ook wel eens door de keuring gekregen terwijl hij niet goed stationair liep, met de choke half aan ging het prima en is ie goed gekeurd.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 24 oktober 2014 07:55 PM
  [ # 6 ]

Dat is het hem nu juist: ze blijft alleen stationair lopen wanneer de (hand) choke bijne geheel is uitgetrokken. Vreemd toch? zeker nu alles lijkt te werken: krijgt benzine, benzine komt ook in carb, carb is schoongemaakt, start ook gewoon alleen stationair wil ze niet lopen?

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 24 oktober 2014 08:20 PM
  [ # 7 ]

Het kan trouwens een combinatie van beide zijn, storingsgevoelige ontsteking en slecht werkende carburateur. Probeer eens met zo’n spuitbusje vochtverdrijver alle ontstekingsdelen in te spuiten. Qua stationair lopen, dat klinkt toch echt als een niet werkende stationair sproeier. Met de choke helemaal uit geef je automatisch ook een beetje gas.
Als het snel opgelost moet worden, gaskabel zo verstellen dat ie een beetje gas geeft.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 oktober 2014 08:34 PM
  [ # 8 ]

Als de ontsteking slecht is heeft ie denk ik eerder moeite met hogere toeren.
Of heeft de motor vrijwel helemaal geen fut meer?
Als ie alleen stationair moeilijk loopt zou het ook nog valse lucht kunnen zijn van een gescheurd of loszittend vacuümslangetje, of een lekke pakking.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook