zelf katalysator vervangen 2.0 HDI 90PK RZY coupé
alphons balm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 05-05-2014

Gepost: 29 oktober 2014 10:44 AM

Hallo forumleden,

Ik wilde zelf mijn katalysator vervangen. Makkelijke klus leek me, want wat is er zo moeilijk aan het vastzetten van twee klemmen en een soort vork in twee ophangrubber duwen. Nu is die vork en de achterste klem een fluitje van een cent, maar ik loop tegen een probleem aan bij de voorzijde. Ik had de auto omhoog gekrikt en de pijp verdwijnt achter een plaat (subframe?). Moet ik dit subframe loshalen? Kan de auto dat wel hebben? Of zijn er handigheidjes voor zodat je beter bij de klem aan de motorzijde kan komen? Graag een snelle reactie. THNX!

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 29 oktober 2014 10:58 AM
  [ # 1 ]

Als het een kunststof plaat betreft kun je die gewoon los halen. Dat is een beschermplaat. Ik zou niet het subframe gaan loshalen, dat is volgens mij helemaal niet nodig.

Profiel  
 
alphons balm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 05-05-2014

Gepost: 29 oktober 2014 11:01 AM
  [ # 2 ]

het is inderdaad geen kunststof plaat, maar een subframe. Nu stond de auto op twee assteunen en kon er slecht bij om goed te kijken. Maar het zag er nogal krap uit en de klem was helemaal niet te zien.

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 29 oktober 2014 11:06 AM
  [ # 3 ]

Klem zit na het flexibelestuk bij de turbo als het goed is. Als pech hebt zit de moer aan de bovenzijde

Profiel  
 
alphons balm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 05-05-2014

Gepost: 29 oktober 2014 11:08 AM
  [ # 4 ]

pech is mijn tweede naam…... Ik zal zo even gaan stoeien ermee. Dankjewel!

Profiel  
 
alphons balm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 05-05-2014

Gepost: 03 november 2014 12:56 AM
  [ # 5 ]

de in Duitsland bestelde katalysator is geplaatst, maar geen aanrader. De steeldikte van de vork is veel te dun en heb een extra bout door de ophangrubber gedaan om trillen te voorkomen en de aansluiting bij de middendemper is konisch in plaats van recht waardoor deze niet goed aansluit. Heb er twee sleuven in geslepen zodat een en ander wel goed in elkaar ging passen. Autootje heeft inmiddels wel een verse APK en ik zwarte nagels….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook