2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C15 VT-79-NR Dat kunstwerk uit A’dam
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 augustus 2014 11:51 AM
  [ # 16 ]

Hè bah… Sad  Sterkte kerel!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 22 augustus 2014 07:45 PM
  [ # 17 ]

En weg is tie. Staat in Venlo op de sloop Kalderkerkerweg….Los te koop bij mij nieuw achterlichtunit C15 (links. Goede voorruit, 2 zijruitjes C15, dakdrager C15, rechter achterdeur in perfecte staat c15 wit, Visa/C15koplampen met gele knipperlichten in de unit, voorbumper zonder uitsparingen voor knipperlichten Visa/C15, Zwart zeil voor laadruimte c15.  Gaat over enkele dagen op marktplaats. (voor de prijs die het mij ook gekost heeft)


De C15 die ik naar de sloop heb gebracht heeft links een vrij nieuwe as, rechts een as van enkele maanden oud (nieuw) nieuwe remschijven en blokken, nieuw tussenlager, motor en versnellingsbak zijn voorzien van nieuwe keerringen rondom, blok heeft nieuw oliefilter en pas half synthetische olie en nieuwe bougies en luchtfilter. Linker achterklep roestvrij maar geschuurd. Goede maar geschuurde roestvrije motorkoap en 2 nieuwe voorschermen (nog zwart) Ruitenwisserstangen zijn “gereviseerd” Dynamo heeft nieuwe spanningsregelaarkoolborstels. Alle
s werkte verder zoals het hoorde. Banden 2 stuks bruikbaar, trekhaak, goede radiateur. Blok loopt uitstekend, starten lopen. Is een Carburateurversie, geen katalysator, achterteras was nog goed, schokdempers voor zweten olie, rechter achterlichtunit niet heel net maar nog heel en goed bruikbaar. Speling op stuur (was aandachtspunt vorige apk. Apk was in mei ergens verlopen. Achterdemper nog goed, resonantiepijp en voorpijp dicht maar zeer matige staat.  Is weggegeaan vanwege laswerk dorpels en geen tijd meer voor dit project. Hij zag er niet uit maar was een van mijn leukste auto’s ooit en vrij praktisch…We vinden het heel jammer hier…..een Slopel Astra station uit 94 gaat hem aflossen.

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 11 september 2014 01:39 AM
  [ # 18 ]

http://i1200.photobucket.com/albums/bb338/ABosmaT/PV-VH-08 Alfa Romeo 164 Super TS THE END/WP_001425_zpsb71b22e4.jpg

Sloper vond hem nog zo goed en lekker lopen en rijden dat hij hem pick up heeft gemaakt om onderdelen te verslepen over het terrein. Ja let wel motor en versnellingsbak zijn gereviseerd en het ding heeft nieuwe assen, nieuwe koppeling, nieuwe remmerij….en een roestvrije motorkap! Nieuw onstekingsmodule en nieuwe bougies, nieuwe vloeistoffen, gereviseerde dynamo..

Overigens nog e.e.a te koop van de c15..

(zie marktplaats) c15 dakdrager, achterdeur rechts zgan, radiateur, voorruit, koplampen, avhterlicht links (nieuw in doos) hemel, beplanking bak, bumper voor, hemel, zijruiten laadbak, slangen enz.

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 11 september 2014 01:46 AM
  [ # 19 ]

http://i1200.photobucket.com/albums/bb338/ABosmaT/PV-VH-08 Alfa Romeo 164 Super TS THE END/WP_001425_zpsb71b22e4.jpg

http://i1200.photobucket.com/albums/bb338/ABosmaT/PV-VH-08 Alfa Romeo 164 Super TS THE END/WP_001426_zps9f908f3a.jpg

Sloper vond hem nog zo goed en lekker lopen en rijden dat hij hem pick up heeft gemaakt om onderdelen te verslepen over het terrein. Ja let wel motor en versnellingsbak zijn gereviseerd en het ding heeft nieuwe assen, nieuwe koppeling, nieuwe remmerij….en een roestvrije motorkap! Nieuw onstekingsmodule en nieuwe bougies, nieuwe vloeistoffen, gereviseerde dynamo..

Overigens nog e.e.a te koop van de c15..

(zie marktplaats) c15 dakdrager, achterdeur rechts zgan, radiateur, voorruit, koplampen, avhterlicht links (nieuw in doos) hemel, beplanking bak, bumper voor, hemel, zijruiten laadbak, slangen enz.

Profiel  
 
rickmeijen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-06-2008

- BX BX 1.6 tzi automaar
Gepost: 11 september 2014 02:22 AM
  [ # 20 ]

Heeft mijn oude wagentje toch ineens een EINDbestemming gekregen, jaja ik ben de kunstenaar uit amsterdam die haar eerst kleurig had beschilderd en het jaar erna haar gewit had en laten betekenen door een klein kind die haar stoepkrijtkunsten mocht doortrekken naar de auto. Heb het draadje stiekem gevolgd en vind het wel klote voor je wat ik las, sterkte nog.

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 11 september 2014 11:21 AM
  [ # 21 ]

Ok…ja ik vind het rot voor dit leuke wagentje…het was een van de leukste wagentjes die ik ooit heb gehad/gereden. Het is dat ze erg roesten maar verders heel leuk en praktisch voertuigje. Ik was er echt van gaan houden, en mijn vrouw ook. Maar wat moet je 6 auto’s en dan dit heftige project en een Alfa 164 die ik maar niet goed aan het lopen krijg en vervolgens wordt de halve familie ziek en verlies ik ook nog eens mijn werk…en moet ik mantelzorg gaan verlenen ver weg. De citroen heeft 2 huishoudens verhuisd, mijn ramen gehaald in Duitsland, bankstellen en salontafels van vrienden en bekenden versleept, we hebben het snoeiafval van mijn tuin diverse malen kunnen wegbrengen, we zijn zowat dagelijks met de honden naar hei en water geweest, hij is in Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland geweest en het hele land door gereden. 1 keer heeft hij ons laten staan, doordat het module van de ontsteking defect was gegaan, de ruitenwisser is eens lam geweest en een koelwaterslang is kapot gegaan…maar hij was altijd starten lopen en….heel mooi lopen! Het leukste vond ik nog zijn snerpend en petsend geluid uit de uitlaat. Het was alsof hij totaal opgevoerd was en zo reed hij ook. Hij had enorm veel power voor zo’n wagentje al was het leuker om gewoon relaxed te rijden met hem. Ja…the end..rest nog een berg onderdelen.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 september 2014 02:16 PM
  [ # 22 ]

Mooi om te lezen Wink
De zaken lopen soms niet zoals je graag zou willen, ‘t is zwaar kl**e om ziekte in de familie te hebben….
Gelukkig is het “maar” een auto, en als je wilt heb je er zó weer 1 Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
pierre724
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 07-08-2012

Gepost: 06 november 2014 12:48 AM
  [ # 23 ]

AArgh!
Ik miste de auto al op zijn standaard plek.
En ging hem daarom googlen en opzoeken. Spijtig dat het zo slecht gaat met de familie Ton!

Ook nog je alfa’s kwijt; allebei?! want ik zag er geen enkele meer staan.

ook ik ben korte tijd de eigenaar geweest van de de c15.
Wat een karakter en wat een wagentje…
ik hield er van.

Profiel  
 
Vroem1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 22-03-2013

- C15 14e
Gepost: 06 november 2014 01:53 AM
  [ # 24 ]

Ja, best jammer van dat wagentje, ik hou er ook van.  Na al dat opknapwerk was het gewoon zonde om hem weg te brengen. Tecnisch was hij op een roestgat achter in de koker helemaal top. Maar ik had geen tijd om hem te maken en de RDW bleef boetes sturen wegens verlopen apk voor de Alfa en de C15. De Alfa kreeg ik om heel duistere redenen niet meer goed aan het lopen en had nog een paar punten die gemaakt moesten worden voor de apk.  Dus heb ik mijn Alfa gesloopt voor de onderdelen van de andere 2 Alfa’s. Die heb ik wel nog in de garage staan. De grijze en de blauwe, de rode is gesloopt door me. Tja, en omdat ik vervoer nodig had is er een witte slopel gekomen (die overigens heel goed bevalt) De c15 was nog praktischer en meer fun.  Maar ja, wat moet je crisis, te veel auto’s, tegenslag.  Niemand wilde hem overnemen. Uiteindelijk is het een onderdelenpickup geworden op de sloop. Daar wordt er als een idioot meer gescheurd en als tie dan kapot is gaat hij in de pers.  Daar gaat dan een prima C15 volgepropt met nieuwe onderdelen.  Nadien beginnen me steeds mensen te benaderen voor die auto…heb je altijd!  Maar goed het is niet anders. Heb heb laatst eentje gezien die was 10 keer slechter…  Voor de honden, de scooter en de verhuizingen en de leuke ritjes was het gewoon een geweldige auto.  Snif, snik snoter!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 november 2014 04:54 AM
  [ # 25 ]

roestgat achter in de koker? koker boven de achteras?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook