xsara break eibach of weitec
crizz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 25-03-2014

Gepost: 09 november 2014 11:05 AM

Hallo na in een berlingo gereden te hebben rij ik nu sinds een week in een xsara break 1.6 16v diiference en dit rijd echt heerlijk maar zou de auto aan de voorkant iets lager willen hebben (voor het oog en dat ie iets stugger wordt)
Maar nu is de vraag of iemand hier op het forum zijn xsara heeft verlaagd met eibach veren en zou ik daar een foto van mogen zien.
Ik twijfel namelijk tussen weitec veren -40 of eibach pro kit -30 icm bilstein b6.
Mijn berlingo was 6 cm verlaagd aan de voorkant maar dit is voor de xsara iets teveel van het goede denk ik want de achterlant laat ik zo en hij mag wel iets naar beneden aan de voorkant maar niet te scheef staan

Hoop dat iemand mij kan laten zien hoe een xsara eruit ziet met een verlaging aan de voorkant en me eventueel kan vertellen wat het beste rijd

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 november 2014 11:52 AM
  [ # 1 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

De oorzaak van slecht starten was een kabeltje…..

Maar goed, deze week staat de Xsaar bij de garage:


Volgens mij kan dit niet goed zijn?


Gezien de breuk moet ik al een tijdje zo mee rondgereden hebben, waarbij ik het geluk heb dat het niet eronderuit geklapt is.. Naast dit worden ook de stuurkogels vervangen, hier zat teveel spelling op, wat ik al wist. Maar de laatste tijd merkte ik dat er meer trillingen kwamen…

Dus de auto voor de vakantie weggebracht en toen kwam ook de gebroken veer te voorschijn.. Shocked


Natuurlijk weer een setje verlagingsveren geregeld:

Duits kwaliteitje!  Mr. Green


Maandag is de Xsaar klaar!


Even met de karakterbak op bezoek….

 



De onderste foto is nog met de ouwe rode veren… Ze is 40mm verlaagd,nu met de andere veren heb ik het idee dat ze minder laag is, maar voldoende om het niet irritant te vinden. Deze veren zijn ook een verlaging van 40mm.


Het rijdt met een verlaging wat stugger, maar niet erg irritant.. Met de verpoot erop vind ik het zelf beter sturen en niet zo nerveus, als je de auto alleen maar verlaagd..

Profiel  
 
crizz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 25-03-2014

Gepost: 09 november 2014 12:19 PM
  [ # 2 ]

Ok superbedankt ziet er super uit !!!
Is het verschil met de -40 of -30 erg goed te zien? Volgens mij is het een beetje hetzelfde voor het oog of niet?
En jou achterkant is gewoon nog origineel?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 november 2014 12:23 PM
  [ # 3 ]

Achterkant van de mijne is nog orgineel. Het is wel een VTR uitvoering, dan is de achteras standaard al 40mm lager meende ik!

Ik denk dat het verschil wel meevalt 30 of 40mm verlaagd. Mijn rede was dat de wielkast tussen buitenkant band en spatbord voor, 80mm ruimte in zat en achter 40mm. Daarom heb ik de voorkant toendertijd met 40mm verlaagd.. Het oog wilt ook wat..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook