2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Verkrijgen homologatiepapieren Citroen HY
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 11 november 2014 03:38 PM
  [ # 16 ]

Heb begin dit jaar een DS Ambulance (van 1970) gekocht die ruim 25 jaar geleden uit Frankrijk is gehaald. Handgeschilderd nummerbord uit de Ariege. Zat niets bij de auto. Heb de auto APK-klaar laten maken en ben er mee naar de RDW gereden. Boek van Jan de Lange mee vanwege de chassisnummers die hier in vermeld staan (voor de bepaling van het bouwjaar). Alles in orde. Gegevens m.b.t. gewicht e.d. werden overgenomen van een andere DS Break. Heb daarna binnen een week een kenteken ontvangen.
Heb aan de keurmeester gevraagd wat nu precies de procedure is. Ook ik had de ervaring dat in het land van herkomst werd nagevraagd of de auto niet gestolen was o.i.d. Bleek niet het geval. Relevant is waar de auto nieuw is verkocht; in dat land zouden de gegevens opgevraagd moeten worden. Volgens de keurmeester kon ik wel aannemen dat dit Frankrijk was, maar dit kon niet met zekerheid worden vastgesteld (immers papieren ontbreken). Om die reden vindt er geen extra onderzoek plaats.

De procedure die doorlopen is voor mijn Ambu wijkt niet af van eerdere ervaringen met een HY uit 1956. Verhaal was idem dito, met het enige verschil dat de auto nu APK gekeurd moest worden om een kenteken te verkrijgen.

Kortom, zou normaal gesproken geen problemen hoeven geven. In beide gevallen heb ik een kenteken ontvangen zonder dat ik daarbij documenten van Citroen Nederland of het Conservatoire had.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 12 november 2014 06:26 PM
  [ # 17 ]

Geachte heer

Bedankt voor uw e-mail waarin u informeert naar de aanvraag van een Homologatie verklaring.

Wanneer u een CVO wil aanvragen, dient u zich te richten tot de importeur van het land van herkomst. In uw e-mail geeft u aan dat het een uit Frankrijk afkomstige auto betreft. Om deze reden kunnen wij helaas geen CVO afgeven en adviseren wij u contact op te nemen met de importeur in Frankrijk.

Bericht van Citroen-Nederland bevestigt het telefonisch contact wat ik had. Ik denk dat ik maar gewoon een poging waag bij de RDW en de ak zo aanbied.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 november 2014 08:23 PM
  [ # 18 ]

idd gewoon naar RDW gaan!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook