CX2000 (76) wil niet gekeurd worden.
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 22 mei 2013 11:21 PM

Pijnlijk voorval gisteren. Tot tweemaal toe door de keuringshal geduwd omdat de cx net voor het binnenrijden stil viel. Door het lange wachten in de rij met draaiende motor wordt het heet onder de motorkap en blijkbaar vindt ie dat niet leuk. Na een tiental minuutjes op de parking met geopende motorkap start hij weer. Radiatorfan werkt naar behoren en schakelt regelmatig in en uit.

Iemand gelijkaardige ervaringen? Ik dacht aan bobine, die wordt redelijk heet, maar mss zit ik er ook volledig naast.

Groeten
Evert

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2013 11:36 PM
  [ # 1 ]

Yep. Bobine. Vervang en klaar. Misschien dwell angle te groot waardoor de stroom te hoog oploopt en hij te heet wordt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 mei 2013 12:19 AM
  [ # 2 ]

Vapor lock? Is ook zoiets dat met 10 minuten koelen verdwijnt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 23 mei 2013 11:41 AM
  [ # 3 ]

Bobine & Vapour lock, dat waren idd ook de twee dingen waar ik aan dacht. Waarbij vapour lock mij iets minder waarschijnlijk leek aangezien de motor draait en de benzine blijft stromen…

Volgende stap: Dwell ratio controleren.

Bedankt voor de tips!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 mei 2013 11:44 AM
  [ # 4 ]
bogaard77 schreef:

Yep. Bobine. Vervang en klaar. Misschien dwell angle te groot waardoor de stroom te hoog oploopt en hij te heet wordt.

Precies: dus bobine vervangen en puntjes vervangen of afstellen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 30 maart 2014 10:48 PM
  [ # 5 ]

Ok, dit is weeral een tijdje geleden, bobine is ondertussen vervangen, stilvallen doet ie niet meer. Dit weekend contactpuntjes goed gezet met scoop en daarna timing gecontroleerd met strobe. Eveneens kleppen gesteld. Alles zou goed moeten staan maar toch start ie zeer moeilijk als hij warm is.
Als ik hem na een ritje stilleg en onmiddellijk weer wil starten gaat dit zeer moeizaam. Blijven starten, en soms, als ik de contactsleutel weer terugdraai komt hij hortend op gang. Als ik dan plankgas geef reageert ie daar nauwelijks op en duurt het een paar seconden voor hij in de toeren klimt.

Is dit nu de vapourlock? Of niet? En indien ja, kan je hier iets optimaliseren?

Groeten

Evert

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 maart 2014 11:18 PM
  [ # 6 ]

Timing te laat. Matige accu,. Vapour lock komt bijna nooit voor..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 30 maart 2014 11:42 PM
  [ # 7 ]

Timing zou goed moeten staan, heb ik dit weekend gecontroleerd, staat op 10° bij +/- 900rpm. Mss gewoon te weinig compressie? Als hij koud is start hij wel relatief vlot.

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 06 september 2014 09:55 PM
  [ # 8 ]

Nog steeds op zoek naar de oorzaak van het probleem. Heb een nieuwe dichting besteld voor tussen de carb en het inlaatspruitstuk. Aleen is deze flinterdun, en de originele is wel enkele mm’s dik, net een plankje. Is dat normaal zo? De carb komt daardoor wel enkele mm’s lager te staan.

Dit is de nieuwe:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=37424_37465&products_id=6668

Groeten

Evert

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 september 2014 09:57 PM
  [ # 9 ]

Die komt op dat “plankje” niet in plaats van Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 september 2014 10:44 PM
  [ # 10 ]

Dat plankje is een thermische scheiding

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 17 november 2014 08:19 PM
  [ # 11 ]

Even een update: Ondertussen de dichtingen van de carb vervangen, ook de vlotter weer juist afgesteld. Eveneens olie en oliefilter vervangen.

Probleem blijft echter nog altijd hetzelfde. Het is mij wel opgevallen dat er veel luchtbelletjes voorbij komen in de retourleiding van de carburator. Er is een transparant stuk leiding waar je dit duidelijk kan zien. Is dat normaal zo?

Groeten

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 18 november 2014 06:20 PM
  [ # 12 ]

Lijkt me niet ok als daar veel lucht doorheen borrelt.
heb ooit iets dergelijks gezien bij een Golf. Die had naar bleek poreuze benzineleidingen in het aanzuiggedeelte, dus ergens tussen tank en carb.

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 18 november 2014 06:25 PM
  [ # 13 ]

Ik had al een berg leiding besteld, lijkt me alleen niet eenvoudig om dit te vervangen. Je kan er bijna niet bij, vooral niet achter de motor, en boven de tank.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 18 november 2014 06:28 PM
  [ # 14 ]

Boven de tank bleek toen de boosdoener..  Succes !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook