2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Bak lange slag - motor korte slag
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 17 november 2014 03:00 PM
  [ # 16 ]

Toch wel ? Ik dacht op plaatjes te zien dat de klok anders was. Moet tenslotte op een merak motor passen.

Een ds-bak-klok zou er wel op passen iig.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 17 november 2014 07:00 PM
  [ # 17 ]
waterman schreef:

Jawel hoor.

Toch wel ?

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2014 07:09 PM
  [ # 18 ]

Volgens mij worden er nogal wat dingen door elkaar gehaald…

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 17 november 2014 08:46 PM
  [ # 19 ]

Hoe bedoel je graddus ?

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2014 09:01 PM
  [ # 20 ]

Korte slag, lange slag etc. etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Als je en meer vermogen wil en een vierbak, is het dan niet makkelijker om gewoon voor het complete korte slag verhaal te gaan? Het hele probleem is dat je geen Citroenversnellingsbak voor handen hebt die de juiste kant op draait. Maar, als je een lange slag versnellingsbak andersom wil laten werken door het diff te keren en de nadelen daarvan denkt te kunnen uitvlakken door bv een volledig gereviseerde bak te gebruiken, is het dan niet net zo haalbaar om een bak van een korte slag DS aan het andersom draaiende motorblok van een CX te hangen? Zo lijkt het simpel, maar gezien het zo bij mijn weten nog niet is toegepast, zal het dat wel niet zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 november 2014 09:51 PM
  [ # 21 ]

Het is toch allemaal een boel gedoe. Daarbij is de korte slag ds bak te breed voor de Hy. Om die reden heb je dus ook niets aan de aandrijfunit van een C35. Allemaal te breed en te lang. The way to go is de rover V8 met bak van de Renooit 25 of gewoon een Audi motor en bak, bij voorkeur de 1.9Tdi uit de oude 80.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 17 november 2014 11:41 PM
  [ # 22 ]

Ze schijnen ook iets te doen met volvo blokken, maar ik weet niet meer wat voor bak ze daar aan vast knoopten. Mercedes dieseltje uit een MB100?

Profiel  
 
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 18 november 2014 03:58 PM
  [ # 23 ]

De Volvo benzinemotoren worden gekoppeld aan een versnellingsbak (5-bak) van een Peugeot J9 diesel.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 november 2014 02:33 PM
  [ # 24 ]

Volgens mij gaat dit allemaal niet meer over een ID/DS.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 19 november 2014 03:08 PM
  [ # 25 ]

Wel over de onderdelen van een D Smile

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook