Stoelen en nog wat uitwisselbaar?
panhard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 07-04-2012

Gepost: 18 november 2014 11:23 PM

Ha allemaal,

Ik heb sinds kort een CX 2000 Super berline uit 1977. De stoelen en achterbank zijn van leer maar erg ver heen. Weet iemand, of een set uit een CX II past? Deurpanelen passen helemaal niet zo te zien, maar alla.  Of van een XM Phase I of II?

En: de losse kleppen bij de achterweilen zijn ook selcht. Passen die van een CX II?

Mvg

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 november 2014 11:49 PM
  [ # 1 ]

Leuk zo’n oude smalspoor !!  Zuinig op zijn !!  Is de rest vd auto nog netjes ??

Oude spul niet weggooien !  Delen soms best te herstellen of bruikbaar voor donor delen.
Tenzij echt niks meer….. en uitgedroogd en gescheurd.

Serie 2 stoelen passen hoor en zitten beter. Tis alleen niet de mooiste combi in een vroege serie 1….. maar dat is persoonlijk.

Deurpanelen moet je gewoon proberen….. je ziet soms serie 1 met serie 2 deurpanelen…..

Je kan prima ergens nog redelijk goede serie 1 interieur en stoelen / banken vinden. Dan heb je wel de serie 1 look.

Losse zij-kleppen serie 2 passen niet.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 november 2014 11:37 AM
  [ # 2 ]

overigens….
je kan dit draadje ook gebruiken om je eigen vragen in te posten over jouw auto.
De openingstitel kan jij als Topic Starter aanpassen via de wijzig knop. Ook de openingspost kan je inhoudelijk aanpassen.

En dan nog leuk fotootje van de CX en het wordt het begin van jouw draadje !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
panhard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 07-04-2012

Gepost: 19 november 2014 12:17 PM
  [ # 3 ]

Dank je voor je reactie. De auto is door de vorige eigenaar een jaar terug weggezet in een schuur (Vermeent-actie; er zit LPG-installatie in). Ik moet de auto eerst even aan de gang krijgen (ben ik mee bezig). Als-ie dan loopt kijk ik even hoe de technische staat is. Valt dat mee dan overweeg ik opknappen. Valt de technische staat tegen dan wordt het denk ik slopen.

Chassis is op het eerste gezicht prima; interieur is uitgewoond; plaatwerk is veel werk aan.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 21 november 2014 11:46 AM
  [ # 4 ]

Volens mij zag ik een advertentie van jou; gezoecht op MP.

Je kan voor een interieur ook even contact opnemen met bv garage doro in utrecht of bonhof in epe. Die zitten ruim in de onderdelen en is redelijk dichtbij harderwijk.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 november 2014 12:27 PM
  [ # 5 ]

Stoelen en bank wissel je zo om - voor Serie II of nette Serie I natuurlijk. De deurpanelen zijn echt anders, of dat net zo makkelijk lukt ... En het afdekkapje bij het achterwiel is bij de Serie II groter en van plastic, dat past dus niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook