Startprobleem
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 27 september 2014 08:00 PM

Beste medeforummers,

Mijn C5 HDi van 2003 heeft wekenlang de volgende dingen vertoond: bij starten hevig trillen en duh-duh-duh-duh-duh geluid, soms succesvol starten, soms niet. Auto een paar dagen geleden naar de garage gebracht, werd uitgelezen en daarbij werden geen problemen geconstateerd (Citroën/Fiat garage). Vanochtend proberen te starten maar steeds minder vermogen, daarna totaal niets meer, zelfs geen klik. Auto nu in eco mode.

Onder motorkap alle zekeringen m.b.t. motorfuncties gemeten en die waren OK. Nog niet de maxi-zekeringen gecontroleerd.

Autoverlichting buiten en binnen OK, bij omdraaien startsleutel bleven lampen met gelijke sterkte branden. Claxon OK. Automatische deurvergrendeling OK.

Oplaadaccu geprobeerd: geen resultaat. Startkabels evenmin.

Lijkt niet op accuprobleem maar elektronisch probleem. Maar wat? Transponder?

Desbetreffende garage stuurt maandagochtend een monteur, maar ik zou graag advies krijgen over wat ik eventueel zelf nog kan doen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 september 2014 08:05 PM
  [ # 1 ]

brandstoffilter dicht,brandstofdruk te laag (of helemaal geen), gloeibougie’s (als ze die nog hebben…), luchtfilter open, verstuivers verstopt/draadbreuk,egr klep defect,1 verstuiver zit een sensor op als die kapot gaat gaat hij ook in eco mode, etc,etc…....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 27 september 2014 09:58 PM
  [ # 2 ]

Daar was ik al bang voor…  gulp  Met dank voor je reactie!

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 28 september 2014 10:58 AM
  [ # 3 ]
citroen23 schreef:

brandstoffilter dicht,brandstofdruk te laag (of helemaal geen), gloeibougie’s (als ze die nog hebben…), luchtfilter open, verstuivers verstopt/draadbreuk,egr klep defect,1 verstuiver zit een sensor op als die kapot gaat gaat hij ook in eco mode, etc,etc…....

We praten hier over een HDI. Gloeien doet zo’n direct ingespoten diesel alleen om millieu redenen. Ook zit er niet een sensor op de verstuiver zoals bij de latere indirect ingespoten diesels. Alle injectoren worden elektronisch aangestuurd. De EGR veroorzaakt 9 van de 10 keer een foutcode, en zal de motor niet belemmeren tijdens het starten. Eco mode wordt niet veroorzaakt door een sensor, maar doordat de auto te lang op contact staat, en gaat er weer vanaf zodra de motor weer gelopen heeft. Het Ecomode verhaal is dus een gevolg, en geen oorzaak.

Wat ik WEL denk dat het is: Lucht in het brandstofsysteem of een defecte opvoerpomp van de brandstofdruk. Echter, om een goede diagnose te kunnen stellen is het zaak om de parameters van de motorregeling te bekijken zoals brandstofdruk e.d.

Waar bevindt de auto zich?

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 28 september 2014 11:54 AM
  [ # 4 ]

In Diepenheim, voorbij Deventer. Jij zit in Uden, zie ik in je profiel. Dat is niet echt in de buurt, helaas…

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 28 september 2014 03:25 PM
  [ # 5 ]

Nee, maar wellicht woont er iemand anders wel in de buurt met een Lexia…..

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 22 november 2014 04:06 PM
  [ # 6 ]

Soortgelijke kwalen. C5 2.0 HDi Ph I, 2004, 300.000 km.
De auto start pas naar een seconde of 10 doorstarten. Loopt dan goed, ook tijdens ritten.
Waarschuwing motormanagement staat aan.
Wissen van de storingen helpt niet.
Storingen:

Ik zie op de Lexia bij stationair toerental:

En

Mij valt op dat verstuivers 1 en 2 lagere opbrengst aangeven dan de rest, ook bij hogere toerentallen verandert die 0,12 mm3/CP van verstuiver 1 niet, de rest wel.
Verstuiver 2 geeft een merkwaardig getal, maar reageert wel op het gas.

Wie kan hier iets verstandigs van zeggen?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook