Piepend geluid bij het sturen
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 20 februari 2011 09:11 PM

Hallo,

zoals de titel al aan geeft zit ik met een piepend geluid wanneer ik naar links stuur. Zelf denk ik dat dit te maken heeft met het reservoir dat evt leeg zou kunnen staan. Bij mijn vorige auto heb ik namelijk ook eens automatische transmissie-olie moeten aanvullen zodat de stuurbekrachtiging goed zou blijven werken. Nu vraag ik mij alleen af waar het reservoir precies onder de motorkap zit. Ik ben zelf namelijk a-technisch en de enige die normaal gesproken mijn motorkap open maakt is de peugeot garage waar die onderhoud is.

Graag zou ik weten wat jullie ervan denken en of jullie een antwoord op mijn eerder gestelde vraag hebben.

Gr

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 februari 2011 12:28 PM
  [ # 1 ]

Als je voor de auto staat links voor als ik me niet vergis, moet je wel even de sierkap er vanaf halen

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 10 maart 2011 08:01 PM
  [ # 2 ]

Mede Citroën rijders,

het is nu ongeveer een paar weken geleden dat ik de olie voor de stuurbekrachtiging heb bijgevuld maar helaas heeft dit niet mogen baten. Inmiddels ben ik er wel achter gekomen wanneer het piepende geluid voorkomt.

Het gaat om een heel hoog piepend geluid (duidelijk hoorbaar) en je hoort het alleen wanneer heel flauw naar links wordt gestuurd. Wanneer je naar rechts stuurt of scherp naar links hoor je niks. Ik ben nog niet naar de garage geweest om er naar laten kijken omdat ik eerst wil weten of er hier iemand is die het probleem herkend.
Mocht het namelijk om iets ergs gaan dan kan ik namelijk gewoon terug vallen op de duits garage waar de auto vandaan komt en die zullen het bedrag waarvoor de auto moet worden gerepareerd dan volledig vergoeden, oftewel garantie maar dan op een iets andere manier.

Hopelijk is er iemand die meteen weet waar ik het over heb, en is het iets simpels.

Hopend op een snelle reactie,

Gr

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 maart 2011 10:18 PM
  [ # 3 ]

Herkenbaar. Mijn C4 deed het ook. Het bleek bij mij dat de achterremmen helemaal vast zaten. Nu deze los zijn niet meer gehoord.

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 10 maart 2011 10:31 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor je reactie Peter. Ik zal er van het weekend eens naar kijken. Ik vraag me alleen af hoe je er achter bent gekomen dat het je achterremmen waren en of het alleen de linkerkant, rechterkant of beide waren.

Gr

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 maart 2011 10:41 PM
  [ # 5 ]

Het viel me al langer op dat bij flauwe bochten er een piepend geluid was. Vreemd genoeg alleen bij linksaf slaan. Bij de APK kwamen ze er achter dat de remmen achter vast zaten. Ik heb zelf alles los gehad en het zat inderdaad goed vast. Alles schoongemaakt en ingevet en nu hoor ik niks meer.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 maart 2011 08:26 AM
  [ # 6 ]

Die van mij piept ook sinds kort, dus binnenkort maar eens even alles loshalen en invetten smirk

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Maarten de leek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 26-11-2014

Gepost: 28 november 2014 01:36 PM
  [ # 7 ]

Euhm…bij mijn C4 is het sinds kort zo dat de stuurbekrachtiging af en toe kort (1 sec.) wegvalt en ik dus met een zwaar draaiend stuur in mijn handen zit. Lastig. Heb ergens gehoord dat het misschien de ‘olie’ van de stuurbekrachtiging zou kunne zijn. Maar waarom doet ie het dan 99% van de tijd wel gewoon goed? En ik heb gezocht waar ik het kan peilen, maar ik vind het reservoir niet en zie het in het boekje ook niet. Lijkt mij zonde van het geld om hiervoor meteen naar de dealer te gaan.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook