nokkenas gti turbo 1 1985
willemvreeland
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-01-2007

- CX GTi Turbo VEMS
- ID/DS 23 IE M VEMS
Gepost: 19 november 2014 12:30 PM

Helaas de nokkenas heeft het begeven.
is de nokkenas te vervangen door een nokkenas van andere types?

Willemvreeland

lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2014 12:49 PM
  [ # 1 ]

De turbo heeft een afwijkende nokkenas met een eigen nokprofiel als ik mij niet vergis.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2014 02:07 PM
  [ # 2 ]

En even het aggregaat uitbouwen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 november 2014 02:15 PM
  [ # 3 ]

Is er meer kapot of alleen de nokkenas ?
Versleten ? stuk af ? gebroken ?

Heeft jouw CX garage nog losse delen ?

Zou een T1 en een T2 blok dezelfde nokkenas hebben ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
willemvreeland
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-01-2007

- CX GTi Turbo VEMS
- ID/DS 23 IE M VEMS
Gepost: 19 november 2014 02:31 PM
  [ # 4 ]

versleten inderdaad.
Vind maar eens een nokkenas voor een gti turbo 1.
Is de nokkenas uit het turbo 2 blok een optie?

Willemvreeland

lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 19 november 2014 04:59 PM
  [ # 5 ]

Ik weet wel zeker dat Citroville er een heeft.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2014 05:18 PM
  [ # 6 ]

Of D’Oro in Utrecht..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 november 2014 12:28 PM
  [ # 7 ]

Het zou mij verbazen als de nokkenas van een Turbo II anders zou zijn ...

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 november 2014 02:02 PM
  [ # 8 ]

Mij niet!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 november 2014 02:15 PM
  [ # 9 ]

Okay - ik leer weer bij Smile

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 november 2014 02:22 PM
  [ # 10 ]

piston’s van een Turbo II zijn ook anders dus kans is groot dat de nokkenas dat inderdaad ook is… T2 heeft ook andere loopcultuur…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 november 2014 02:30 PM
  [ # 11 ]

Prestaties en verbruik (in Nederland) zijn op papier hetzelfde. Ik hoor wel dat de Turbo II op hogere snelheid een stuk zuiniger is. Ik dacht altijd dat dat te maken had met de intercooler, nooit geweten dat het binnenwerk van de motoren ook verschilt. En dat van die loopcultuur ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ik tot nog toe alleen in serie 1 Turbo en serie II Turbo 1 gereden.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 november 2014 03:44 PM
  [ # 12 ]

Had Willem al gepolst bij een CX garage, en is een T1 en T2 verschillend ?
Ben je al geholpen ?

Wij zijn allemaal benieuwd !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 november 2014 04:30 PM
  [ # 13 ]
break23m schreef:

Prestaties en verbruik (in Nederland) zijn op papier hetzelfde. Ik hoor wel dat de Turbo II op hogere snelheid een stuk zuiniger is. Ik dacht altijd dat dat te maken had met de intercooler, nooit geweten dat het binnenwerk van de motoren ook verschilt. En dat van die loopcultuur ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ik tot nog toe alleen in serie 1 Turbo en serie II Turbo 1 gereden.

technisch zijn natuurlijk de turbo 1 en de turbo 1 serie 2 exact gelijk. De turbo 2 niet… zowel compressie als turbodruk zijn anders bij de T2 zuinigheid klopt ivm met intercooler.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 07 december 2014 08:20 PM
  [ # 14 ]

De turbo 1 en 2 hebben een andere oliepomp, met andere vertanding en dus ook een andere nokkenas als de gewone 25.
De nokkenas van de turbo 1 en 2 zijn gelijk qua nokkenprofiel en kleptiming.
De zuigers zijn wel anders vandaar het compressie verschil.Ook de laaddruk is anders, de turbos zijn zover ik weet hetzelfde.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook