Achteruitrijlichten werken niet
Luuk1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014

- Xsara 1.6 16V Coupe
Gepost: 08 december 2014 01:27 PM

Hallo allemaal,

Toen ik laatst achteruit reed in het donker merkte ik op dat mijn achterlichten niet genoeg licht gaven. Thuisgekomen even met vrouwlief gecontroleerd en inderdaad: beiden lichten branden niet. Ik heb vervolgens allebei de lichtunits los gehaald en de lampen vervangen en getest (best handig systeem moet ik zeggen). Maar dat mocht niet baten, de lichten doen het nog steeds niet. Ik heb toen even de zekering bekeken, maar die lijkt ook in orde.

Wat zou het kunnen zijn? Ik meen gelezen te hebben dat er een ‘achteruitrijschakelaar’ bij de pook of in de versnellingsbak ergens zit? Mocht dit het probleem zij, is dat dan duur om te laten maken? Een andere optie is mogelijk een kabelbreuk natuurlijk, hoewel ik dat niet hoop…

Achteruitrijlichten zullen vast een APK-vereiste zijn, dus ik zal er hoe dan ook aan moeten geloven om het een keer te (laten?) maken.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 december 2014 06:47 PM
  [ # 1 ]

Heb je een trekhaak? Dan kan de stekkerdoos verdacht zijn..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 december 2014 08:48 PM
  [ # 2 ]

a;s het goed is zit de schakelaar op de bak, net onder de kopelingshandel, kijk of er spaning op staat of verbind hem door, laat dan iemand even achter kijken of ie gaat branden,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook