C4 picasso 2013-2014 navigatie vragen
sandervanzijl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 03-12-2014

Gepost: 03 december 2014 05:16 PM

Hallo allemaal,

ben nieuw op het forum. heb na een c3 nu de c4 picasso.
in de c3 had ik tomtom navigatie nu is het erg wennen aan de navigatie in de c4.
misschien zie ik dingen over het hoofd dus vandaar hier wat vragen waar hopelijk antwoord op is.

1. welk systeem zit er nu in de nieuwe piccasso, is dit hetzelfde als de emyway?

2. ik heb grote problemen met de verkeersinformatie. met tmc krijg ik alleen de snelweg informatie. maar de navigatie laadt geen andere aankomsttijden zien etc als er file staat.

3. ook is mij niet duidelijk of het systeem continu de snelste route berekent of eenmalig een andere route als er file is.

4. zelfs bij inzoomen blijven de wegen erg smal. ik kan moeilijk zien wat de route is (heel klein blauw lijntje) en waar files staan)

5. regelmatig krijg ik een pop-upscherm dat er ergens op de route een file staat, maar het lijkt of de tekst wegvalt. ook staat er nergens direct bij wat de gevolgen zijn van omrijden, of kun je op de overzichtskaart zien wat files zijn.

al met al krijg ik het idee dat het systeem niet geschikt is voor rijbegeleiding zoals een tomtom, maar alleen voor routeweergave. verandert hier nog iets aan als e-connect gebruikt wordt? betere fileinformatie bijvoorbeeld?

Profiel  
 
jp1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-12-2013

Gepost: 11 december 2014 05:15 PM
  [ # 1 ]
sander van zijl schreef:

Hallo allemaal,

ben nieuw op het forum. heb na een c3 nu de c4 picasso.
in de c3 had ik tomtom navigatie nu is het erg wennen aan de navigatie in de c4.
misschien zie ik dingen over het hoofd dus vandaar hier wat vragen waar hopelijk antwoord op is.

1. welk systeem zit er nu in de nieuwe piccasso, is dit hetzelfde als de emyway?

2. ik heb grote problemen met de verkeersinformatie. met tmc krijg ik alleen de snelweg informatie. maar de navigatie laadt geen andere aankomsttijden zien etc als er file staat.

3. ook is mij niet duidelijk of het systeem continu de snelste route berekent of eenmalig een andere route als er file is.

4. zelfs bij inzoomen blijven de wegen erg smal. ik kan moeilijk zien wat de route is (heel klein blauw lijntje) en waar files staan)

5. regelmatig krijg ik een pop-upscherm dat er ergens op de route een file staat, maar het lijkt of de tekst wegvalt. ook staat er nergens direct bij wat de gevolgen zijn van omrijden, of kun je op de overzichtskaart zien wat files zijn.

al met al krijg ik het idee dat het systeem niet geschikt is voor rijbegeleiding zoals een tomtom, maar alleen voor routeweergave. verandert hier nog iets aan als e-connect gebruikt wordt? betere fileinformatie bijvoorbeeld?


1.
Geen idee.

2.
TMC info is wel gelijk aan mijn ervaringen met andere systemen, maar het lijkt erop dat hij alleen je directe omgeving doet. Ook geeft hij files en mogelijke omleidingen pas aan ongeveer een half uur voordat je er in staat. Erg irritant m.i.
Ook rekent het systeem de omleiding niet voor zodat je een idee krijgt hoeveel tijd de omleiding extra kost voordat je op omleiden drukt.
Ben niet onder de indruk van de navigatie in het algemeen.

3.
Het systeem is wat dat betreft niet bijster intelligent. Omleiding berekenen is vrij nutteloos. Zie ook 2.

4.
De richting en lengte van files is bijna onmogelijk om te zien inderdaad. Routes vind ik wel goed te zien. Gebruik zelf de via michelin app wanneer je een internetabbo hebt bij je navigatie. Deze is wel erg duidelijk, maar zie je alleen de directe omgeving.

5.
Klopt, de tekst valt weg. Er is wel een optie om de tekst te laten voorlezen. Dan wordt wel de hele tekst voorgelezen.

Je navigatie veranderd niet door multi city connnect. Je krijgt alleen een paar apps waarin wel gedetailleerde file-informatie wordt getoond maar dit integreert niet met je navigatie. De informatie van michelin is erg goed en gedetailleerd maar je moet deze informatie zelf interpreteren en in de gaten houden en zelf beslissen of je aan de hand van deze informatie een andere route neemt. De navigatie zal je hierin niet ondersteunen.

GCP4 eHDI115 business Rouge rubi met introductiepakket, pack drive assist, pack lounge en JBL hifi.

Profiel  
 
kloink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-01-2010

- C3 Picasso 1.6 vti Aura
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti Business
Gepost: 12 december 2014 09:10 PM
  [ # 2 ]

Sander het lijkt net of ik dat stuk had kunnen schrijven.
Zoals ik het nu zie is de naviagatie erg fraai maar niet gebruiksvriendelijk.

JP1980 bedankt voor je aanvulling. Jammer dat de betere route informatie via de usb-stick niet direct geïntegreerd kan worden. Het moet toch mogelijk zijn kijk maar naar TomTom met HDtraffic. Misschien lukt het bij een volgende update.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook