Winterhoesje en kachelslangen Ami
ZKH Dinges van Oranjes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-02-2006

Gepost: 14 december 2014 07:46 PM

En toen werd het toch wel erg koud in m’n Ami…

Eigenlijk zou ik nu een winterhoesje voor de grill moeten plaatsen, maar die heb ik niet. Ik weet niet of ze überhaupt ooit zijn gemaakt voor een Ami - kan ze nergens vinden op internet. Vandaar: heeft iemand een foto van zo’n Ami-winterhoesje? Of een mooi en handig alternatief?

En ik moet snel de kachelslangen eens vervangen. Die zijn anders dan die in m’n Eend, maar ik zie geen speciale Ami-kachelslangen bij de onderdelenboer. Wie weet welke (lengte) kachelslangen ik moet hebben?

En dan nog een dingetje: uit de luchtroosters (links en rechts boven het dashboard) stroomt nu wel heel koude tocht, ook als ze dicht staan. Weet iemand hoe ik (tijdelijk) de boel daar makkelijk dicht krijg?

Grote dank voor alle tips!

ooit: Acadyane, Visa, ZX, BX 16 ‘92, 2CV6 ‘81, GS/A Pallas ‘81, XM 2.0 CT Turbo ‘94, XM 2.0i 16V SX ‘95, Saxo 1.1 SX ‘97, BX 14 RE ‘86, Ami 8 Break ‘75, AX 1.1 Spot ‘95, Xantia 1.8 16V ‘00
heden: 2CV6 ‘83, Saxo 1.1 ‘00, Xantia 1.8 16V ‘99

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 14 december 2014 10:21 PM
  [ # 1 ]

Zelf snijden.
Ik had nog wat rubber, maakt niet wat, als het maar tegen vorst en ontbering kan.
Die voor de grill, da’s duidelijk, die ander zit onder je cabine air-intakerooster, gaasje eruit laten tot de lente.
Deze scheelt écht heel veel in de winter

Burton heeft kachelslangen en warmteafvoer, postorder thuis.

Je té frisse luchtroosters.
Ze lekken. Je halve-buskleppen draaien in een soort ‘tochtstrip’,
bij jou is die waarschijnlijk door de jaren heen weg geërodeerd.
Dashboard eraf, alles open maken en reinigen, nieuwe ‘strip’ er in knutselen en terugbouwen.
Waar die aansluit met de aanvoer ook een ‘strip’ plaatsen.

Afbeelding Bijlagen
grillflapje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 15 december 2014 08:29 AM
  [ # 2 ]

Alle spullen zijn te koop in het magazijn van de Ami vereniging, of bij de betere eendengarages.

Profiel  
 
ZKH Dinges van Oranjes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-02-2006

Gepost: 15 december 2014 08:21 PM
  [ # 3 ]

Dank voor de reacties, ik kan weer aan de slag.
En ga a.s. zaterdag maar eens naar het onderdelenmagazijn van de Amivereniging.

ooit: Acadyane, Visa, ZX, BX 16 ‘92, 2CV6 ‘81, GS/A Pallas ‘81, XM 2.0 CT Turbo ‘94, XM 2.0i 16V SX ‘95, Saxo 1.1 SX ‘97, BX 14 RE ‘86, Ami 8 Break ‘75, AX 1.1 Spot ‘95, Xantia 1.8 16V ‘00
heden: 2CV6 ‘83, Saxo 1.1 ‘00, Xantia 1.8 16V ‘99

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 16 december 2014 07:16 PM
  [ # 4 ]

Bij mij is het heerlijk warm in de Ami. (zolang je blijft rijden tenminste..)
Ik heb een fotootje gezocht van hoe mijn kachelslangen zitten. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar werkt perfect. Een beetje zoeken tussen verschillende pijpen en handig gebruik maken van de buizen van eenden en dan kom je een heel eind.

Ik heb ook geprobeerd om een foto te vinden van mijn winterhoesje, maar daar heb ik weinig goeie foto’s van. In de tijd van het jaar dat die erop zit is het mij meestal te koud om uit te stappen voor foto’s. Wink Maar daar kunnen ze je goed bij helpen in het magazijn van de AVN. Het is in ieder geval een lapje wat met twee haakjes aan de grill haakt. Erg eenvoudig, maar werkt ook prima.

Voor het probleem met de ijskoude lucht die uit de openingen komt aan de zijkanten van het dashbord is het misschien een idee om de luchtinlaat aan de buitenkant af te plakken met ducttape of iets anders. Misschien ook niet de allermooiste, maar in ieder geval prettiger dan al die kou in de cabine. Het is wel aan te bevelen om niet af te plakken tot op het plaatwerk aangezien onder de tape vocht blijft zitten waardoor het daar dan extra hard gaat roesten. Wink

Verder veel warmte gewenst!

Groet, Rik.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook