wat is + en wat is -
martijn hankel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-12-2014

Gepost: 24 december 2014 10:51 PM

hallo,

kan iemand mij vertellen wat + en - is bij de standaard boxen van mijn Xsara Picasso uit 2002?
zowel op de stekker als op de box staan een 1 en een 2 gedrukt!
deze stekker past niet op mijn nieuwe boxen dus ik moet de kabeltjes wel door knippen voor de nieuwe stekkertjes

of is dit op een manier te meten?

B.V.D. martijn

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 december 2014 11:17 PM
  [ # 1 ]

Vaak is er een kleurpaar , bijvoorbeeld paars/paarszwart of groen/groenzwart. Zoiets.
Als je zorgt dat beide speakers op dezelfde manier worden aangesloten is het geen probleem.
Als je nog andere speakers in je auto hebt moet je wel even opletten.
Mocht je ze in tegenfase aansluiten lijkt het of het geluid uit je hoofd komt shut eye
Gewoon even andersom proberen, dan hoor je wel of het goed zit…

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 december 2014 11:53 AM
  [ # 2 ]

Met een multimeter, stand 0,1 mv, als ie goed uitslaat, dus richting plus, is ie goed, staat er een min teken voor, dan andersom, je moet dan natuurlijk wel de radio aanzetten, hier ook nog even een afbeelding van verloopstekker, het is niet te missen hoe ie op de stekker komt, je volgt dan het snoertje, er zit een kleine en grote schoentje op.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 december 2014 12:23 PM
  [ # 3 ]

Kijk eens naar de isostekker die in de radio gaat. Die ziet er uit als in volgend schema:

Als ik me niet vergis zijn de kleuren van de isostekker dezelfde als in de deuren.

Wellicht heb je hier wat aan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 25 december 2014 12:54 PM
  [ # 4 ]

De spoel van een speaker is lastig tot niet te meten, weerstand varieert van 4 tot 8 ohm afhankelijk van het type speaker, wat ik doe is dan een penlite batterij tegen de draden houden (terwijl de speakers afgekoppeld zijn van de radio natuurlijk), beweegt de conus naar je toe dan zit de plus van de batterij aan de plus van je speaker, zo niet is het andersom.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook