citroen saxo problemen
dennizx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 24 december 2014 09:29 PM

een goede avond,

ik ben dennis en heb in het verleden een xantia en een zx volcane gehad na een tijdje geen citroen nu een saxo gekocht maar krijg geen geluid uit de boxen.

radio gemonteerd die in andere autos altijd gedaan heeft geen geluid.
nieuwe stekkers geen geluid.
andere radio geprobeerd geen geluid
box los gedraaid en direct op radio aangesloten geen geluid.

dit is de 1e keer dat ik hier last van heb en ik heb geen idee hoe het op te lossen..

iemand tips?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 december 2014 11:46 AM
  [ # 1 ]

Als je de speaker al rechtstreeks , hebt aan gesloten, en hij doet het dan nog niet, en je weet zeker dat de speaker het doet, dan is er toch iets met de radio,  je hebt 2x plus, 12volt, en een massa? Aangesloten op je radio, test je speaker anders ergens op je thuis audio,

Profiel  
 
dennizx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 25 december 2014 12:44 PM
  [ # 2 ]

Kunnen boxen helemaal kapot gaan ?

Of te zwaar zijn voor een radio ?

Een huiskamer box deed het namelijk wel op de auto radio

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 december 2014 01:15 PM
  [ # 3 ]

Speakers kunnen inderdaad stuk, opgeblazen noemen we dat,  dus op zoek naar een leuk setje, denk ik,  sluit dan op iedere deur, even een speakerset aan zodat je zeker weet, dat alle uitgangen werken, dit kan dus met een speakerset, die je iederkeer opnieuw aansluit,  een tip op zoek naar een goede speaker, dure speakers, zijn duur omdat ze het vermogen goed aan moeten kunnen, van een hoog vermogend versterker, dus gebruik je gewoon het radio vermogen, is een degelijk merk genoeg,  nou heb je ook nog speakers met rubberrand en met foam, of kunststof rand, een rubber rand is stijver, maar zorgt wel dat deurplaat mee gaat resoneren, de foam is veel soepeler, en beweegt dus makkelijker, ik had in mijn xsara bv clarion,s en die klonken erg goed, en een mooi prijsje,

Profiel  
 
dennizx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 25 december 2014 05:59 PM
  [ # 4 ]

Heey bedankt,

Ik ben niet helemaal een leek haha maar ken opblazen als gekraak niet als helemaal stil.

Na de kerst maar eens opzoek heb al goede boxen maar die komen in de hoedenplank

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 december 2014 10:57 PM
  [ # 5 ]

Na dan heb je al genoeg, toch, meschien nog wat tips, als het grote speakers zijn ,bv 20cm rond, of van die ovalen, en je laat hem spelen op alleen de radio, dan helpen dikkerespeakerdraden, vanaf de radio, met een beter geluid, ook een houten plaat onder de hoedenplank, waar ook de speakers door heen steken, geven een beter geluid, het maakt ook de hoedenplank wat zwaarder, zodat ie niet gaat mee dansen

Profiel  
 
dennizx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 26 december 2014 12:35 AM
  [ # 6 ]

Komen voorin ongeveer 45 watt boxen en in hoedenplank 200 watt ( uit mijn hoofd ) en heb een 500 watt rms subwoofer die er in komt geluid zat haha

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook