nog even voorstellen
dennizx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 01 januari 2015 12:40 PM

goedemorgen,

ik had al een topic gemaakt over audio problemen met mijn saxo maar ga mijn nu maar eens voorstellen.

Ik ben dennis korten net 24 jaar en rijd sinds een paar weken een grijze saxo 1.1 uit 98.

Mijn 1e citroen was een xantia toen een zx volcane en nu een saxo ( ze worden steeds kleiner)

heb tussendoor nog een psa gereden een 2002 peug 306 break welke helaas vanwege financiele redenen weg moest.


de saxo heeft 272xxx km gelopen maar loopt nog als een zonnetje

1 probleem is dat de kofferbak soms opent tijdens het rijden….

is hier iets mis of doe ik iets verkeerd? want soms als ik hem dichtgooi gaat die op slot en moet ik de sleutel gebruiken om te openen en soms ook niet

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 januari 2015 03:58 PM
  [ # 1 ]

Ha ha, nou welkom, maar je kan nog kleiner hè, C1. Dat van je achterklep, neem aan dat als je de klep dicht gooit even kijkt of ie daad werkelijk ook in slot zit. Het kan zijn dat het slot een beetje moet worden terug gesteld. Sommige mensen gooien de klep dicht, ipv de klep het laatste stukje los laten, wat er gebeurt is dat dan het slot verder weg zakt, en zo de pen in de klep niet meer goed vast houd, eigenlijk net aan, bij een hobbel schiet ie dan weer open, dus even de boutjes van de vanger of slot iets los draaien, afhankelijk welke te verstelen is. En dan een stukje verzetten, niet te veel want dan rijd je weer met een rammelende klep,

Profiel  
 
dennizx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 02 januari 2015 04:59 PM
  [ # 2 ]

Ik zal ff kijken naar het slot wat er gebeurt als ik hem dus los laat en dicht klikt net zoals de motorkap zeg maar.

Verder rijd die echt super heeft wel paar ouderdom kwaaltjes : dashboardkastjeklepje is afgebroken, dashboardlampjes moeten vervangen worden , wat roest bij de achterklep enz

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook