storing luchtvering veroorzaakt door voltagedrop
Minos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-11-2014

- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 24 november 2014 11:16 PM

Sinds een halfjaar in bezit van een Grand C4 Picasso exclusief 2006
En hebben op regelmatige basis storing luchtvering, meestal met vochtig weer.
Auto is al diverse malen bij de dealer geweest om de problemen op te lossen, echter zonder resultaat.
Laatste keer een week daar geweest.
Volgens de dealer komt het door een voltagedrop in het systeem en word daardoor het veersysteem uitgeschakeld, massakabels,stekkerverbindingen zijn gecontroleerd, software updates, Nieuwe accu enz.
Normaal gesproken was het zo, auto van contact en weer starten storing weg.
Maar de laatste tijd komt de storing ook tijdens draaiende motor voor en gaat niet weg als je opnieuw start.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad.

Profiel  
 
Max BrainBox
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 29-09-2009

Gepost: 17 december 2014 01:47 PM
  [ # 1 ]

Ik had hetzelfde problem met mijn vorige G4CP met luchtvering, maar enkel bij 4°C en vochtig weer. Eén enkele keer kreeg ik een foutmelding van de achtervering na een beurt in de car wash. Het is nooit echt opgelost geweest, wat wel hielp was, na de foutmelding, het contact volledig af te zetten en opnieuw te starten.

2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig

Profiel  
 
Minos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-11-2014

- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 08 januari 2015 06:54 AM
  [ # 2 ]

Luchtvering probleem is deels opgelost, door het actieve deel uit te schakelen, geen storing vering meer.
Tijdens het rijden merk je daar weinig van, ook het niveau blijft goed onder belasting.
Een en ander is aangepast in de CPU van de luchtvering
doei

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 januari 2015 01:19 PM
  [ # 3 ]

Hier ook last gehad van storing luchtvering. Compressor kapot! Kwestie van verkeerde bezuiniging.
Ik heb een tijd gereden met een inzakkende vering. Na stilstand lag de wagen na een uur op z’n kont. Starten even wachten, en ik kon weer rijden! Soms hele dag geen last van, maar ook soms 5 x op een dag. De compressor heeft dus overuren gemaakt. Oorzaak. Heel klein gaatje in de rechter balg. Die was 4 weken geleden vervangen, maar op 23 dec. zei de compressor, doe het zelf maar.  confused

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook