Stotterend lopen bij 3000 tpm in 5e versnelling
ReneD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 07-01-2015

Gepost: 07 januari 2015 09:21 PM

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag.
Sinds een paar weken heeft mijn Berlingo 1.6 16v kuren. Op de snelweg bij 3000 tpm in de 5e versnelling is het net of het vermogen wegvalt en de motor inhoudt. Met veel geduld komt hij boven de 3000 tpm uit en versnelt dan wel naar een hogere snelheid. Het is begonnen na een rit in Duitsland waar ik de auto even flink op zijn (of is het haar?) staart heb getrapt.

Er is bij de laatste APK een nieuwe bobine opgekomen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik denk dat het niet goed is voor de motor om er zo mee door te blijven rijden.

Alvast bedankt, ReneD

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 januari 2015 09:39 PM
  [ # 1 ]

is dit stotteren ook, als je fors optrekt? dus boven de 3000tpm gaat.

Profiel  
 
Biesmans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-01-2015

Gepost: 08 januari 2015 07:39 PM
  [ # 2 ]

Gaat het motorstoringlampje ook branden?

Gaat je toerenteller op en neer bij continue snelheid?

Het lijkt wel of je berlingo in noodloop rijd. Dat wilt zeggen dat hij belet word om op vol vermogen te rijden.
Als je toerenteller ook zou stotteren, zou het aan je stappenmotor kunnen liggen.

In beide gevallen kun je hem best laten uitlezen in een garage. Zij kunnen je precies vertellen wat het probleem is.

Gr. Jeffrey

Profiel  
 
ReneD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 07-01-2015

Gepost: 09 januari 2015 07:56 PM
  [ # 3 ]

Alvast bedankt voor de snelle reacties. Allereerst het stotteren, dat komt niet voor bij fors optrekken. Alleen bij koude motor is het soms of al het vermogen weg is. Dit gebeurt ook niet altijd.
Het motorlampje blijf uit en de toerenteller gaat alleen een beetje op en neer bij stationair lopen.

Ik hoop dat jullie nu wat meer info hebben en misschien een idee hebben wat er met mijn Berlingo loos is.

Gr. René

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook