Kortsluiting Ami 6 Lichtschakelaar
Leksvik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 17-11-2013

- Ami Ami 6 Break
Gepost: 10 januari 2015 10:44 PM

Een goedenavond citrofielen!

Ik reed vanmorgen met mijn Ami 6 met dimlicht aan, en vlak voordat ik mijn bestemming bereikte, rook ik een brandlucht en zag ik een klein wolkje rook uit het dashboard verschijnen. Sad Ik ben natuurlijk meteen gestopt, en ik heb mijn dashboard (rond het hoofdinstrument) losgehaald. Hierbij moest ik constateren dat de automaat voor de lampen en de toeter (rechts, dus) ontzettend heet was geworden. Mijn toeter deed het nog gewoon, maar ik had verder geen tijd om het te controleren.
Later vandaag kwam ik erachter dat mijn toeter nog steeds werkt, net als het stadslicht, en het groot licht. Alleen het dimlicht wilde niet meer werken. Is er iemand die enig idee heeft wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen? Zou de kabelboom te heet kunnen worden? Zou er draadbreuk zijn? Is de lichtschakelaar kapot? Alvast hartelijk bedankt!

Groet, Patrick

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 januari 2015 11:06 PM
  [ # 1 ]

Vermoedelijk een slect ( versleten ) contact in je lichtschakelaar .

bij een slecht contact krijg je opwarming , de contactpunten smelten nog dieper weg ,

en dan is het uit met de pret ....

Ik weet niet dat de schakelaar van een ami open te maken en of te herstellen is .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook