Revisie kop
CC24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2007

Gepost: 29 november 2014 11:48 AM

In verband revisie DS23 kop, wat is de minimale dikte? Heb al veel gezocht maar kan het zelf niet vinden. Kan iemand helpen?

Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 29 november 2014 05:43 PM
  [ # 1 ]

Handleiding D 100-3 vermeldt onder handeling 5:
Cilinderkop - originele dikte 90 mm
          maximale vlakheidstolerantie 0,10 mm
          maximale afslijpmogelijkheid (oppervlak) 0,10 mm

Het is wel te vinden, maar roept terecht vragen op.
Er worden drukfouten gemaakt in de wphb-en, dat is bekend onder de mensen die vaker aan ds-sen sleutelen. Dit is zo’n “drukfout”.

0,10 mm is heel erg weinig. 1 mm klinkt een stuk waarschijnlijker.
Ik weet dat revisiebedrijven met ervaring met ds- motoren deze marge aanhouden. Er wordt zelfs wel meer afgehaald, na overleg met de klant. Risico is dat de motor gaat pingelen, maar je hebt nog enige speling met de afstelling van de ontsteking.
Keuze wordt vaak bepaald door beschikbaarheid en kosten.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 november 2014 12:48 AM
  [ # 2 ]

DS23 gaat erg snel pingelen. Ik zou absoluut niet naar de 1mm eraf durven gaan.
Zal morgen even meten aan de kop die ik op mijn 23 had en die erg pingelde!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 december 2014 09:26 PM
  [ # 3 ]

De kop die te ver was gevlakt en een pingelende DX4 motor gaf is:
89,3 mm dik.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
CC24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2007

Gepost: 23 december 2014 05:38 PM
  [ # 4 ]

Oke bedankt Egbert. Maar nu nog even iets anders, waar bestel ik mijn onderdelen voor revisie DS23? Zijn er forumleden die mij hier verder mee kunnen helpen?

Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 december 2014 07:06 PM
  [ # 5 ]

Hier staan wel een aantal adressen waarvan sommige onderdelen leveren.

http://www.selenet.nl/startpaginaDS.htm

Degene die zeker onderdelen (rechtstreeks /(vanaf de site)) leveren zijn o.a. :
citroworld , chyparse , dirk sassen en citrotech

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 december 2014 10:10 PM
  [ # 6 ]

Als je een complete motorrevisie wilt doen, dan is mijn ervaring dat je eigenlijk nergens alles kan krijgen, maar wat moet shoppen.

Een aantal jaren terug was mijn ervaring met 2 DX4 motorrevisies:

Magazijn: motorpakkingset, stoterbussen ( die helaas na 20k ingevreten waren), niet alle lagers en zeker geen cyl en bussen. Lagers die ze hadden waren NOS maar wel veeel duurder dan bij CTA en Chyparse. Ik zag de meerwaarde niet van de dure NOS lagers, want juist is er in de jaren nogal wat ontwikkeling in lager materialen geweest.

Chyparse: motorpakkingset, stoterbussen, alleen drijfstang of hoofdlagers ( weet niet meer welke)

CTA: goede cyl en bussen voor DS23 ( nu 30k mee gereden zonder olieverbruik), de andere lagers die Chyparse niet had. stoterbussen, maar daar heb ik slechte verhalen over gehoord bij CTA. Voetpakking was niet de juiste maat.

Citrotech: slijpt gebruikte stoterbussen, die zijn goed

Uiteraard weet ik niet wat de leveranciers nu hebben en weet ook niet wat het magazijn nu heeft.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
CC24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2007

Gepost: 12 januari 2015 05:16 PM
  [ # 7 ]

Jammer dat er zo weinig reacties zijn. Ik ben nog steeds aan het zoeken voor de onderdelen die ik nodig heb voor mijn revisie. Ga voorlopig maar een andere motor inbouwen. Aan iedereen die heeft meegedacht mijn oprechte dank. Het gaat jullie allemaal goed voor het nieuwe jaar.

Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 januari 2015 06:03 PM
  [ # 8 ]

Succes met je DS.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat voor vragen je nog niet beantwoord hebt gekregen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 13 januari 2015 10:31 PM
  [ # 9 ]

Ik heb ooit mijn kop laten vlakken bij een rivisiebedrijf in Zwolle. Zeer goede vakman en voor redelijke prijs.
Vlakken van de kop voor 50 euro, heb meteen de hele kop laten doen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 januari 2015 10:55 PM
  [ # 10 ]

Kan je met ons delen welk bedrijf dat was?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 13 januari 2015 11:04 PM
  [ # 11 ]
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook