vragen over touchscreen en functies Citroën C4 Cactus
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 31 december 2014 10:05 AM

Beste Cactus vrienden,
Mijn Cactus gebruik ik nu alweer een paar maandjes, maar toch zit ik af en toe met vragen over het mediasysteem.
Om mijn cd-tjes te beluisteren heb ik eerst alle muziek op een usb stick gezet. Daarna kon ik de muziek goed afluisteren in de auto.
Maar mijn vrouw zou graag mijn muziek niet per album maar door elkaar willen beluisteren.
Dat kan via de jukebox dus ik heb al heel wat albums naar de jukebox gekopieerd.
Daar moet je trouwens de tijd voor nemen en schrik niet wanneer je display in de ECO stand valt.
Maar nu het volgende, ik zou graag ook de covers van mijn muziek albums in het display willen zien.
Waarom blijven het grijze vlakjes? Ligt dat aan een instelling van de jukebox?
Wie het weet mag het zeggen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 31 december 2014 10:24 AM
  [ # 1 ]

Ik heb het voor elkaar gekregen door cover art te embedden in de mp3 zelf.
Probeer het eens met Tag & Rename.
(Kan best tijdrovend karweitje zijn trouwens.)
http://www.softpointer.com/tr.htm
De afbeelding wordt dan afgebeeld naast de trackinfo.
Onderaan kan ook nog de album art worden weergegeven, dat kan ook los worden ingesteld via Tag & rename, maar anders door per map een folder.jpg toe te voegen.

Wat betreft het shufflen, dat los ik op door Ant Renamer te gebruiken.
De afgebeelde informatie is nog steeds juist in de display, want die kijkt naar de ID3 tag.
De bestandsnaam randomize ik echter naar een getallenreeks waardoor niet steeds dezelfde artiest achter elkaar afspeelt.
http://www.antp.be/software/renamer

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 31 december 2014 10:32 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je info. Klinkt allemaal vrij pittig.
Ik ga vanavond eens kijken of ik er iets mee kan. Mocht het te lang duren dan laat ik het maar zo.
Voor mijn gevoel moet er toch een andere manier zijn.
Maar misschien zijn er meer mensen die iets weten.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 31 december 2014 06:16 PM
  [ # 3 ]

Via Google (zoekterm “Automatic ID3 tag editor”) zijn er zat programma’s te vinden die automatisch ontbrekende informatie en album art in de ID3 tags van je MP3’s aanvullen. Ik wijzig ID3 tags zelf altijd handmatig met The Tagger (voor Mac OS X), omdat ik maar bepaalde informatie van belang vind (titel, arties, album, track ## of ##, jaar van release en genre) en iedere album art zelf eerst bewerk in Photoshop.

Profiel  
 
cactusLouk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-09-2014

Gepost: 01 januari 2015 08:16 PM
  [ # 4 ]

ik heb mijn totale muziekbibliotheek (911 albums/ 5768 nummers) op mijn Ipod staan. De Ipod werkt zeer goed samen met de cactustablet zo zijn er bijvoorbeeld verschillende afspeelmogelijkheden in te stellen.

Profiel  
 
Rene EFE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 01 januari 2015 10:09 PM
  [ # 5 ]

Werkt dit via de USB ingang, zodat je de iPod kunt bedienen met de tablet, of via de AUX kabel?

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 16 januari 2015 08:31 PM
  [ # 6 ]

Ik denk dat mijn vraag hier wel past. In mijn vorige auto gaf de boordcomputer het gemiddelde, huidge en totaal aantal verstookt liters benzine. Nu vind ik in het display van de cactus wel het gemiddelde verbruik bij de 2 dagstanden en ook het huidige verbruik tijdens een rit in het totaal overzicht, maar waar vind ik de totaal verbruikte liters benzine?

Ik ben vandaag voor het eerst wezen tanken en er ging 42.5 liter in. maar dat getal kon ik nergens terug vinden. Het verbruik per Km klopt inderdaad als ik het aantal gereden Km deel door het aantal liters maar ik vind het ook wel makkelijk als ik in een oogopslag het aantal verbruikte liters kan zien.

Overigens zat ik door de afgelopen stormachtige dagen (400km snelweg) en veel korte ritjes mijlen ver van een knap gemiddelde. Ik kwam slechts tot 14.4km per liter. Beetje bedroefend als ik lees dat er mensen hier zijn die bijn 17 Kmper liter rijden.

Ik ga nog maar eens poging doen tijdens een snelweg rit als er normale weersomstandigheden zijn. kijken waar ik dan op uit kom.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 17 januari 2015 08:32 AM
  [ # 7 ]

Ha Konjara,
Over het verbruik, ja je kan er veel zuiniger mee rijden. Wanneer de wind weer gaat liggen moet het verbruik behoorlijk zakken. (3 cilinder zonde turbo)
Bij een rit Hoek van Holland - Arnhem en weer terug afgelopen zomer is het mij gelukt om 1:20 te verbruiken door het hele stuk 110 te rijden.
Dus het is wel zeker mogelijk zuinig te rijden. Momenteel zit ik op een gemiddelde van 1:17 en ik weet zeker dat ik hier wat liters vanaf kan snoepen.
Juist vanwege die lange zuinige proefrit heb ik toen besloten de Cactus aan te schaffen. En ik kan mij herinneren dat in mijn oude superzuinige Toyota IQ met storm het verbruik naar 1:18 schoot. Dan valt de 1:17 voor de Cactus behoorlijk mee.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 17 januari 2015 08:57 AM
  [ # 8 ]

Wellicht leuk om werkelijk verbruik te vergelijken met andere gebruikers als bijvoorbeeld Poekoek en mij, via de site of app van:

https://www.spritmonitor.de/en/

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 januari 2015 10:05 AM
  [ # 9 ]

Jukebox?

Ondanks mijn technische achtergrond ben ik hier nog niet ingedoken. Zojuist even een youtube gekeken hierover ( https://www.youtube.com/watch?v=-Pl3Xlc7-jE ). Ziet er leuk uit. Hoe werkt dit precies? Is het een harde schijf waar je al je mp3’s op kan zetten?

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 17 januari 2015 10:44 AM
  [ # 10 ]

Ik weet dat ik er zuiniger mee kan rijden, maar een nieuwe auto hè. alles even uit proberen 130 op de snelweg, climate control op 20 graden stoel verwarming aan enz. Dat helpt ook niet.

Maar heeft iemand enig idee waar het totaal verbuiukte aantal litres in het display terug te vinden is?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 17 januari 2015 04:29 PM
  [ # 11 ]
konajra schreef:

Overigens zat ik door de afgelopen stormachtige dagen (400km snelweg) en veel korte ritjes mijlen ver van een knap gemiddelde. Ik kwam slechts tot 14.4km per liter. Beetje bedroefend als ik lees dat er mensen hier zijn die bijn 17 Kmper liter rijden.

Naar aanleiding van de oproep hieronder

T.A.F. schreef:

Wellicht leuk om werkelijk verbruik te vergelijken met andere gebruikers als bijvoorbeeld Poekoek en mij, via de site of app van:

https://www.spritmonitor.de/en/

En benieuwd wat het gemiddelde nu is van de al geregistreerde C4 cactussen….
4 Diesel 4,59 4,97 5,45
7 Gasoline 5,67 6,84 7,76

Wat blijkt is dat van de 7 bezine uitvoeringen die geregistreerd staan is het algemeen gemiddelde (dik gedrukt) gewoon (100ltr gedeeld door 6,84)= 14,61 p/km is. Dus konajra, je verbruik valt best mee. Met het dalen van de temperatuur zal het verbruik ook hoger zijn doordat het langer duurt voordat de motor op temperatuur is….

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 17 januari 2015 07:24 PM
  [ # 12 ]

Goed idee! Ik hou het ook bij, maar snap even niet waarom ik niet in het Cactus lijstje te vinden ben, alleen via een rechtstreekse link:

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/668013.html

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 17 januari 2015 07:41 PM
  [ # 13 ]

Ik dacht precies het zelfde, maar aan de linkerkant naast het lijstje staat ergens bij de gegevens van de auto min. km 1500. Als je dat wist kom je elke cactus tegen, ook die van mij.

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 17 januari 2015 10:13 PM
  [ # 14 ]

Toptip Smile ... Dat is het, stom dat me dat niet opgevallen was.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 januari 2015 04:17 PM
  [ # 15 ]

Verkijk je ook niet op de zuinigste rijders, want dat zijn meestal auto’s van Duitsers omdat je daar toch constanter kan rijden Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook