massakabel van clubmagazijn gevaarlijk
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 18 januari 2015 02:49 PM

afgelopen zaterdag een nieuwe massa kabel geplaatst.

na monteren bleek het algemene relais soms wel en soms niet bekrachtigd te worden.
na doormeten tussen poolklem en uiteinde van een dunne massadraad, bleek hier een grote weerstand,
deze dunne kabel losgehaald van de pool en middels een oogje aan de schroef van de massa poolklem bevestigd.

Alles leek te functioneren, alleen bij het starten, plots rook onder de motorkap. Startstroom bleek grotendeels door de dunne verplaatste massa draad te lopen.

Hierop de massa pool klem onderzocht door deze van de kabel te halen. Het dichtgeknepen deel van de bevestiging van de pool aan de kabel bevindt zich op de isolatie van de kabels (1 dikke en 2 dunne) . Het gesoldeerde deel van de kabels bevindt zich in een holle ruimte van de pool klem. Geen goede verbinding dus!

Afbeelding Bijlagen
foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

23ie

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 januari 2015 02:57 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je eerst contact hebt opgenomen met het clubmagazijn. Wat was hun reactie?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 18 januari 2015 03:03 PM
  [ # 2 ]

nog niet, ga ik dinsdag doen,
voor het geval er nog iemand een kabel plaatst…

23ie

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 januari 2015 03:06 PM
  [ # 3 ]

Dan is het niet netjes om het eerst hier te bespreken. Misschien heb jij toevallig een slecht gefabriceerd exemplaar.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 18 januari 2015 03:06 PM
  [ # 4 ]

Oei. Ik weet niet wie de leverancier is van deze kabel, maar dit zijn doodzondes in de wire harness / kabelconfectie industrie.

Dat kun je namelijk testen…
EN mijn ervaring leert, dat dat meestal niet exemplarisch is!!
DEUVM..

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 januari 2015 03:12 PM
  [ # 5 ]

Lijkt me vreemd dat de club elke binnenkomende kabel gaat testen, maar wel een vervelend foutje.

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 18 januari 2015 03:12 PM
  [ # 6 ]

ik verwijt clubmagazijn niets,

forum is volgens mij ook om te waarschuwen, wellicht heeft iemand recent ook deze kabel vervangen en heeft of krijgt er problemen mee.

23ie

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 18 januari 2015 03:37 PM
  [ # 7 ]

Dat is inderdaad een veel voorkomend foutje bij kabelverbindingen, zowal groot als klein .

of de isolatie zit mee onder de bout van de kabelschoen , krijg je ook mooie thermiche efecten ....


Heb laats ook zo staan klooien met een set krokodillenklemmetjes

van een welbepaalde online verkoper van electramateriaal !

dat ding wou maar niet werken , tot je er achter komt dat er GEEN verbinding is Evil or Very Mad

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 18 januari 2015 06:03 PM
  [ # 8 ]

In de kabelconfectie industrie is het min of meer gebruikelijk in industriele toepassingen (apparatenbouw, automobiel industrie) dat elke geproduceerd item getest wordt. De investering daarin is afhankelijk van de grote van de kabelboom of toepassing, maar wat denk je dat de gevolgen zijn van een slecht kontakt in termen als servicw/storingszoeken danwel veiligheid zoals in dit geval als het gevolg van smeul, schroei of zelfs brandschade volledig voor rekening van de fabrikant komen?

De club hoeft dat niet te testen, ik weet ook niet waar ze de kabels vandaan halen en wat daar evt. aan liability aan vast hangt, maar stel dat? Dat is meer dan slecht waarschuwen voor een slecht kabel, dat kan in heet slechtste geval een behoorlijk probleem voor jullie club opleveren!

Maar goed: het is nu gemeld, eenieder die oplet is gewaarschuwd. Hopelijk neemt de klub ook zijn maatregelen door de evt. verkochte exemplaren te traceren en het probeem te melden, maar ook de evt. resterende kabels te (laten) controleren voordat er weer uitgeleverd gaat worden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook