Xsara Break - 2004 - Audio upgraden
Lauryan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-05-2011

Gepost: 22 december 2014 05:32 PM

Hoi allen,

na onlangs in de file vol achterop (ca. 70 km/h) geraakt te zijn in mijn oude auto (Fiat Punto) zijn we gaan zoeken naar een andere auto. We hebben voor de Punto al een AX en Saxo gereden en hebben wel een zwak voor de Franse auto’s, dus is het uiteindelijk een Xsara Break geworden uit 2004, met ca. 96.000 op de teller.
Fijne auto en ook een stuk ruimer dan de Punto, wat fijn is met een kleine van ca. 1,5 jaar.

Nu ben ik zelf muziekliefhebber, waardoor ik dan ook de audioinstallatie wil upgraden. Ik hoef en wil er geen enorm budget tegenaan gooien, maar ben op zoek naar wat meer definitie en body, hoeft niet eens erg hard, als het vooral kwalitatief maar goed is.
Daarnaast ben ik toch wel erg verwend geraakt met de tijdelijke vervangende auto van de verzekering, waarin de installatie af-fabriek erg goed geregeld was (Peugeot 308). Op mijn wensen lijstje staan dan nu ook de volgende zaken:

- Behoud van stuurwiel bediening
- Bluetooth ondersteuning met externe microfoon
- Beter geluid

Na veel lezen en zoeken op dit fora en andere fora (French Car Forum, Citroen Owner Club etc.) heb ik volgens mij een redelijk beeld van wat de mogelijkheden behoort, maar door alle verschillende modellen, ervaringen en data van de verschillende posts doe ik bij deze graag een dubbel check vóór ik een complete installatie bestel.

Volgens mij voldoet de onderstaande set aan al mijn eisen:
Headunit: Alpine UTE-72BT
Speakers voor: Alpine SPG-17CS
Speakers achter: Alpine SPG-13C2

Toevallig een compleet Alpine setje, niet dat ik het persé bij dat merk zoek, maar na wat leeswerk kom ik voor zowel de headunit als de speakers erg goede ervaringen tegen. Heb ook nog naar wat Hertz speakers of Gladen zitten kijken, maar kwam daar dan budget technisch weer wat hoger mee uit.
Bovenstaande is nog wel het makkelijkste: het lastige zit er volgens mij nu in de aansluiting én het behoud van de stuurwiel bediening.
Nu kwam ik deze twee sets tegen via eBay, maar vind ik het ondanks (of wellicht dankzij) alles wat ik opgezocht en gelezen heb nu nog lastig om te zien of één van die sets een oplossing bied voor het bekende BSI obstakel en in het behouden van de stuurwiel bediening.
Set 1: Stalk Steering Wheel Control (CTSCT002)

Set 2: Xsara Stereo Fitting Kit (incl. Stalk, Fascia etc.)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 26 januari 2015 02:36 PM
  [ # 1 ]

als je een boordcomputer hebt heb je een speciale audio kabel nodig, ik heb een standard kabel en die houdt de instellingen niet vast. moet sowiso nog eens naar de dealer (aangezien halfords falliet is) om ze een kabel te scoren.

ik kan niet zien of het om speciale kabels betreft…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook