Contactslot + startonderbreker
DMuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 20 januari 2015 12:59 PM

Beste forumleden,

Ik ben een nieuwe lid, mijn naam is Dave. Ik ben in het bezit van een Citroen Saxo, bj 99 (538 editie)
Mijn sleutel blijft in het contactslot vastzitten, dus heb ik het forum afgestruind naar mogelijkheden om het contactslot te verwijderen. Die vond ik, maar ik heb daar nog één vraag bij.
Bij mijn Saxo zit er een startonderbreker op (transponderring om contact). Doordat mijn sleutel vast zit krijg ik die startonderbreker ring/huls er niet af.
Zou het werken als ik de sleutel afzaag, slot verwijder, nieuw slot installeer en dan de afgezaagde sleutel aan de sleutelbos hang om te corresponderen met de transponderring?
Of móet het mogelijk zijn het geheel (slot + startonderbreker) te verwijderen? Al moet ik dan alsnog het startonderbreker-euvel zien op te lossen.

Alvast hartelijk bedankt!

Profiel  
 
DMuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 22 januari 2015 03:12 PM
  [ # 1 ]

L.S.

Het probleem is reeds opgelost. Dit werkt.
Let wel op dat je een goed en juist contactslot (Valeo/Simplex etc.) koopt, en houd de oude sleutel erbij t.b.v. de startonderbreker.


Groet,

Dave

Profiel  
 
hank4all
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-07-2004

Gepost: 28 januari 2015 05:21 PM
  [ # 2 ]

Mag ik vragen waar je het nieuwe slot hebt gekocht, ik heb bij mister auto een valeo slot besteld de stekkers komen wel evereen
maar de kleuren van de bedrading zijn niet het zelfde.
Klinkt je dat bekent of was dat bij jou niet het geval?

Profiel  
 
DMuis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 29 januari 2015 11:10 AM
  [ # 3 ]

Hoi,

Ik heb bij de sloop een slot gehaald van Simplex. Dit slot paste, alleen kwamen de draden ook niet overeen.
Wat ik eigenlijk gedaan heb is gewoon proberen en doorschakelen met draad.
In mijn geval bleef de auto doorstarten, dus heb ik wat omgewisseld en geprobeerd.
Ik had vrij snel de juiste aansluiting te pakken.
Waarschijnlijk heb je drie ‘bundeltjes’ van twee kabels. Volgens mij is sowieso een stekkertje van de algehele spanning van de accu. De anderen zou je kunnen uitproberen op bovenstaande methode.

Groet,

Dave

Profiel  
 
hank4all
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-07-2004

Gepost: 29 januari 2015 12:52 PM
  [ # 4 ]

Dave.

Je hebt alleen de stekkers verwisseld, of ook kabels.
Bij mij is een stekker wel goed in dit geval de bruine stekker met 2 rode draden.

De twee andere stekkers 1 grijze en een zwarte kloppen dus niet maar ik was bang om het zo aan te sluiten
i.v.m. kortsluiting, kan dat of hoef ik daar niet bang voor te zijn?

alvast bedankt voor de reactie.

V.g. Henk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook