70.000 km in een Xsara, nu exit
Pieter Stegers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-04-2011

- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Gepost: 01 februari 2015 10:25 AM

Ik was 70.000 km eigenaar van een phase 1 uit 1998 , met een totale stand van 179000 km. Maar de laatste poging tot nieuwe apk ging het mis. Kapotte kat, diverse hoezen bij de ophanging en aandrijving kapot. Daarnaast moest er de laatste maanden zoveel olieen koelvloeistof in dat de koppakking echt overleden was. Daarnaast ontving ik een paar weken geleden een flinke kiezel op de voorruit en die liet een mooie indruk achter.

Dus het besluit waar ik al een tijdje tegen aan zat te hikken nu noodgedwongen genomen, afscheid. De reparaties zouden de waarde van de auto minimaal 2x overstijgen, wellicht wel 3x. Economisch geen perspectief.

Jammer, het was een heerlijke auto. Ook heeft ze me nooit in de steek gelaten, ook al is er jn 4 jaar het nodige aan verspijkerd. Het rijgedrag was heerlijk en soepel.

Na een intensieve zoektocht van een week, waarin mijn vrouw en ik een c5 of een xsara picasso overwogen, gekozen voor een xsara picasso uit 2003. Heeft 135000 op de teller, van binnen en buiten piekfijn. En het rijcomfort is zowaar nog veel groter dan bij de xsara.

Ik verhuis dus maar naar het andere forum.

Dank voor alle tips en wijsheid. Het heeft mijn xsara zeker langer op de weg gehouden.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 februari 2015 11:13 AM
  [ # 1 ]

Ja goede keus, Pieter, dat je voor een andere auto bent gegaan, heb ook wel eens mijn oude auto, weer geheel gerepareerd, klaar om weer 5 jaar te kunnen sturen, rijd er een 3 weken later, achterop, bij het stoplicht,  je raad het al totalos, kreeg 1800,- terug, maar had er 1200,- aan verspijkert, heb toevallig laatst ook mijn xsara hatchback,16-16V. Ingeruild voor een xsara picasso, 16-16V, lekkere hoge instap, en lekker rechtop zitten, en wat een ruimte,  nou ook veel rijplezier gewenst, en het is geen race bak hè,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook