5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
JB2: C3 1.6 e-HDi Airdream Collection 90 pk.
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 15 oktober 2012 03:22 PM
  [ # 61 ]

De kilometerstand van de C3 e-HDI heeft gisteren, 7 maanden en 3 dagen na aflevering, de 30.000 aangetikt! De voiture doet het geweldig. Ik ben nog steeds 100% tevreden. De C3 bleek tot nu toe probleemloos. (Op de vervanging (onder garantie) van de achterschokbrekers na. Dit was echter een bekend C3-probleempje. Na vervanging van de schokbrekers is het gerammel achterin in ieder geval weg.)

Ik ben benieuwd hoe de C3 en de e-HDI motor zich gaan houden in de winter. Ik overweeg wel om de 2e (40.000 km) beurt iets eerder te laten doen. In principe zou die zo ergens in januari 2013 gedaan moeten worden, gezien de kilometerstand. Misschien dat ik dat iets vervroeg teneinde zekerder te zijn van een goede olie- en oliefilterkwaliteit in de winter. Het zou jammer zijn als de boel dicht slibt door de lage temperatuur. Zeker als daardoor de levensduur van de turbo verkort zou worden. Aan de andere kant. Met mijn vorige auto, een FIAT Punto Evo 1.3 16V MultiJet diesel uit 2010, reed ik probleemloos 35.000 km zonder olie verversen. Maar ik gok dat de meeste Citroën HDI-rijders me aan zullen raden om de olie eerder dan dat te wisselen.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 04 december 2012 12:38 PM
  [ # 62 ]

Inmiddels zitten er sinds vorige week (bij 36.500 km) Dunlop SP Wintersport 3d MO winterbanden onder de C3. Ik heb gekozen voor een 15” set op Enzo W LM-velgen.

De kilometerstand is nu iets van 37.000 km, dus de 2e onderhoudsbeurt komt er aan. Over 2 weken heb ik een afspraak daarvoor. De kilometerstand zal dan naar verwachting zo’n 38.500 zijn. Veel bijzonderheden heb ik eigenlijk niet. Ik heb alleen wel de indruk dat de achterklep steeds stroever omhoog gaat bij openen. Mogelijk dat de veren nu al aan het eind van hun levensduur komen?

Verder heb ik nog steeds af en toe een rammeltje/vibratie in de flank aan de bestuurderskant. Bij de vorige beurt heeft de dealer zicht daarvoor gericht op het portier, maar dat heeft het niet verholpen. Mogelijk dat er toch iets in de B-stijl vibreert. Gelukkig of juist helaas is het niet altijd te horen, dus wat lastig om er achter te komen wat het veroorzaakt.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 17 december 2012 10:50 AM
  [ # 63 ]

Vandaag is het dan zo ver, de 2e onderhoudsbeurt voor de C3 e-HDI. De kilometerstand staat net onder de 39.000 km (in 9 1/2 maand).

De afgelopen dagen heb ik nog even kritisch gekeken naar eventuele aandachtspuntjes, zodat de dealer daar ook gelijk naar kan kijken. De volgende punten kwamen daarbij naar voren:
* Achterklep komt moeizaam omhoog.
* Motorkap komt slecht omhoog bij ontgrendelen. Laatst lag er wat sneeuw op en toen kwam hij zelfs helemaal niet omhoog. Toch lastig om dan je ruitensproeiervloeistof bij te vullen.
* Als de auto langere tijd heeft stil gestaan met de handrem aangetrokken, dan lijkt het bij het wegrijden alsof de remblokken vast zijn blijven plakken aan de remschijven. Zodra de auto in beweging komt voel/hoor je ze ineens losschieten.
* Ruitenwissers hebben hun beste tijd gehad.
* Vibratie in B-stijl.
* Verwarming buitenspiegels werkt niet of slecht. (en ja, ik heb het pakket waarbij de buitenspiegels verwarmd zouden moeten zijn)

Maar verder ben ik zonder enige twijfel een uiterst blije C3-rijder.

Als vervangend vervoer kreeg ik een occasion mee: een mooie blauwe C3 I 1.4 16V ambiance uit 2008. Dat was wel even schrikken. De C3 I is volgens mij gebouwd op hetzelfde platform als de C3 II, maar van binnen lijkt/is hij veel kleiner. Het grootste probleem daarbij is dat de bestuurdersstoel bij lange na niet ver genoeg naar achteren gaat voor iemand met een lengte van 1.90 m. Om te zorgen dat ik niet te dicht op het dashboard zat, moest ik de stoel platter leggen dan ik gewend ben, wat helaas tot acute rugklachten leidde. Straks mag ik nog een snelwegritje van 100 km maken in deze C3 I. Ik vrees het ergste. De stoelen zijn verder erg comfortabel, maar ja, daar heb je weinig aan als ze niet ver genoeg naar achteren gaan.
Wel heel vreemd dat hierdoor een C3 I minder beenruimte voor de bestuurder lijkt te hebben dan bijvoorbeeld een FIAT 500 en FIAT Seicento (waar ik vele kilometers in heb mogen maken).

Ik zal in ieder geval weer erg blij zijn als ik mijn eigen C3 II terug heb.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
Randy_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-03-2012

- C3 e-HDi Selection 2
Gepost: 14 januari 2013 12:20 PM
  [ # 64 ]

Grappig om te zien dat jij ook een aantal dezelfde aandachtspunten hebt als ik

* Achterklep komt moeizaam omhoog.
* Vibratie in B-stijl.

Daarnaast vind ik de carkit erg slecht bij hogere snelheden, bij 130 hebben mensen echt moeite mij te verstaan en is er erg veel ruis. Wel heb ik de Zenith ruit waarbij de microfoon in de A(?)Stijl verwerkt zit, jij niet volgens mij. Ondertussen heb ik er 66k op zitten in ongeveer dezelfde tijd als jij, en ik zou me zeker niet druk maken om een beurt te gaan vervroegen. Een beurt elke 20K is al erg vroeg gezien wat er allemaal verder op de markt rijd, maar ach, de dealer vaart er wel bij Wink.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 24 februari 2013 10:02 PM
  [ # 65 ]
Randy_S schreef:

Grappig om te zien dat jij ook een aantal dezelfde aandachtspunten hebt als ik

* Achterklep komt moeizaam omhoog.
* Vibratie in B-stijl.

Daarnaast vind ik de carkit erg slecht bij hogere snelheden, bij 130 hebben mensen echt moeite mij te verstaan en is er erg veel ruis. Wel heb ik de Zenith ruit waarbij de microfoon in de A(?)Stijl verwerkt zit, jij niet volgens mij. Ondertussen heb ik er 66k op zitten in ongeveer dezelfde tijd als jij, en ik zou me zeker niet druk maken om een beurt te gaan vervroegen. Een beurt elke 20K is al erg vroeg gezien wat er allemaal verder op de markt rijd, maar ach, de dealer vaart er wel bij Wink.

Ik heb inderdaad geen zenith-ruit, maar in tegenstelling tot wat ik hier al vaker gelezen heb, zit ook bij mij de microfoon in de A-stijl zitten. Ik heb geen klachten over de carkit (connection-box). Hoewel, ik heb wel een probleem met binnenkomende gesprekken. Mijn telefoon (Nokia Lumia 800) is volgens Citroën volledig compatibel met de carkit, maar als ik een gesprek ontvang, moet ik steeds op het touchscreen van de telefoon op het bluetoothknopje tikken, want anders gaat het geluid niet over de carkit. Bij uitgaande gesprekken is dat niet zo. Het probleem zit hem volgens mij in mijn exemplaar van de Lumia 800 en niet in de carkit.

Helaas kom je met zo’n probleem in een strijd tussen Citroën en Nokia over aan wie het ligt. Citroën is dan nog de meest coöperatieve, want Nokia wil eigenlijk liever niet al te veel doen aan de storing.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
Andre68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-2012

- C3 1.6 e-HDI Dynamique
- C1 Ambiance
Gepost: 15 maart 2013 09:51 PM
  [ # 66 ]

Ik heb ook een Nokia Lumia 800! Ik heb dat probleem niet, heb wel een paar manden geleden toe updat van MyWay laten doen.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 02 mei 2013 03:10 PM
  [ # 67 ]
Andre68 schreef:

Ik heb ook een Nokia Lumia 800! Ik heb dat probleem niet, heb wel een paar manden geleden toe updat van MyWay laten doen.

Maar goed, ik heb geen Myway, maar de USB connection box.

Toen ik de importeur het probleem voorlegde, kwam die met het voorstel om bij de dealer na te laten gaan of ik de laatste software update had gehad. Bij de dealer keken ze me aan of ze water zagen branden: Softwareupdate van de connection box???

Ik blijf toch denken dat het aan de Nokia ligt. Nog een paar maanden en dan kan ik eindelijk overstappen naar een andere telefoon. Hopelijk heeft die geen last van het bluetoothprobleem.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 02 mei 2013 03:20 PM
  [ # 68 ]

Sinds vandaag staat de C3 weer op 16” Michelin zomerbanden. De 15” Dunlop winterbanden hebben hun werk goed gedaan. Beetje laat misschien om de winterbanden nu pas te verwisselen voor de zomerbanden, maar het lukte gewoon niet om er tijd voor te maken (en op de momenten dat ik tijd had, had de garage geen tijd).

Inmiddels zit te kilometerstand rond de 56.000 km. Binnenkort (einde van de maand) krijgt de C3 zijn 60.000 km beurt.

Hopelijk gaat het de dealer dit keer wel lukken om de vibratie in de B-stijl te vinden en verhelpen. Ze mogen ook voor de 3e keer weer aan de slag met de wielkasten. De kieren zijn weer terug (of zijn ze misschien wel nooit weg geweest?).

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 04 augustus 2014 02:41 PM
  [ # 69 ]

Voor je het weet ben je weer ruim een jaar verder en staat er inmiddels (op een paar kilometertjes na die ik deze week nog ga rijden) 120.000 km op de teller van deze C3 1.6 e-HDI.

Vorige week heeft de voiture alvast de 120.000 km beurt gehad. Preventief (volgens geprogrammeerd onderhoud) is er een aandrijfriem vervangen en op mijn verzoek is het rubber van het koppelingspedaal vernieuwd. Deze laatste was tot op de draad versleten. Verder waren er wederom geen bijzonderheden. Ik kan toch niet anders zeggen dat ik nog steeds zeer te spreken ben over de C3 en over mijn dealer. Naast de hiervoor genoemde onderdelen zijn er slechts in het begin (eerste maanden) wat zaken vervangen onder garantie (schokbrekers achter, veren achterklep). Verder heb ik zelf bij 75.000 km (na er 50.000 km mee gereden te hebben) de Michelin zomerbanden voortijdig vervangen door Dunlop Sport Bluresponse banden, omdat de Michelins (ondanks voldoende profieldiepte) een slechte grip kregen bij nat wegdek.

De C3 (mijn eerste Citroën) doet het dus al 120.000 km geweldig goed; geen centje pijn! Ik rijd er nog dagelijks met zeer veel plezier in. Nog nooit reed ik zo lang met dezelfde auto, nog nooit reed ik zo veel kilometers met dezelfde auto, nog nooit reed ik een auto voorbij de 100.000 km.

De planning is om de C3 over een jaar (bij ruim 3 jaar en zo’n 175.000 km) te vervangen. Ik zit daarbij te denken aan een C4 Cactus met 100pk BlueHDI-motor. Maar dat duurt nog even en ik zal er nog eens heel goed over nadenken voordat ik deze stap zet. Overigens heb ik al wel in een C4 Cactus gereden. Dat beviel op sommige punten wel (stoelen en vering vond ik bijvoorbeeld beter dan de C3), maar op sommige punten ook niet. De e-VTI ETG (82 pk benzine met gerobotiseerde versnellingsbak) vond ik op gebied van motor en versnellingsbak echt vreselijk. Maar goed, ik zou ook nooit die uitvoering aanschaffen, maar een volwassen diesel met handgeschakelde versnellingsbak.

(foto: de C3 bij 100.000 km)

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 17 november 2014 12:37 PM
  [ # 70 ]

Ik geef het toe….er gaat binnenkort een andere auto komen.

Over de huidige voiture (Citroën C3 uit 2012 met inmiddels 133.000 probleemloze kilometers op de teller) vrijwel alleen maar lof. In principe stond ze op de nominatie om ergens volgend jaar voorjaar/zomer vervangen te worden (door een andere Citroën). Tijdens het voorwerk bleek het een probleem om binnen Citroën de juiste vervanger te vinden (wat toch wel erg spijtig is).
Ik heb de C3, C4 en C4 Cactus in overweging genomen, maar die vielen om verschillende redenen af. (Geruststelling voor mijn wederhelft dat ik de C4 Cactus liet vallen, want die vond ze vreselijk.) Ik ben inmiddels overtuigd Citrofanaat, maar Citroën liet mij geen andere keuze dan bij de buren te gaan kijken.
Broer Peugeot heeft in principe de 208 als alternatief. Die is niet geschikt, want die heeft dezelfde stoelen als de C3 (een zwak punt van de C3 naar mijn mening) en bovendien vind ik hem niet zo fraai (iets te veel met de Franse slag ontworpen?).
Renault dan? Ja, die heeft momenteel een wel erg fraai ontworpen Clio in de showroom staan. Niet extreem vernieuwend design, maar wel zeer geslaagd. De proefritten bevielen en ook het financiële plaatje was geen spelbreker: het bleek uiteindelijk ruim € 4.500 (!!!) gunstiger uit te vallen, dan ik vermoedde op basis van de ANWB-advieskoers voor inruilen. (Dat wil zeggen, dit rolde er uit bij de Renault-dealer in Rotterdam, nadat een Renault-dealer in Brabant waar ik aanvankelijk was geweest, zichzelf nogal belachelijk had gemaakt.)

Lang verhaal kort: er is (eerder dan aanvankelijk de insteek was) een Renault Clio Estate 1.5 dCi Série Limitée besteld. Sterker nog, hij is zelfs al geproduceerd, maar staat voorlopig nog in Frankrijk te wachten op transport. Daar mogen ze van mij nog wel even mee wachten. Het liefste krijg ik hem in de eerste week van januari 2015 afgeleverd. We zullen zien.

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 08 februari 2015 09:30 PM
  [ # 71 ]

In verband met de verkoop van de C3, heb ik nog een set winterbanden op lichtmetalen velgen te koop staan:

zie mijn advertentie: (set past ook onder een DS3)

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/7101

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook