Remmen reinigen
Jacobientje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 08 februari 2015 07:57 PM

Ik heb een Citroen C3 Picasso, nieuw gekocht in februari 2014. Onlangs heeft de 1e onderhoudsbeurt plaatsgevonden(29.500 km). Als extra “klacht” heb ik verzocht de parkeerrem te controleren. Als ik ’s avonds met de auto thuiskom en de volgende ochtend weer op pad wil, de parkeerrem in de vrijstand zet en dan gas geef, dan blijft de rem eerst vast zitten. Ik moet dan echt gas geven voordat de rem loslaat. Dit euvel werd steeds erger en was ongeacht de weersomstandigheden. Volgens de dealer moesten beide achterremmen gereinigd worden. Kosten € 98,00. Ik heb daar bezwaar tegen gemaakt. Dit is mijn 10e auto, altijd (bijna) nieuwe en ik heb nog nooit een dergelijke onkostenpost gehad. Volgens de dealer moet ik door extra smerig terrein hebben gereden, maar dat is absoluut niet waar. Ik ben van mening dat een dergelijke klacht in ieder geval onder de garantie behoort te vallen, die nog een jaar van kracht is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 februari 2015 10:36 PM
  [ # 1 ]

Een beetje dealer doet dat onder garantie…
Want zijn uitleg is kolder.

Profiel  
 
Jacobientje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 08 februari 2015 11:58 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het ook nog niet opgegeven.
Ik ga in ieder geval contact opnemen met Citroën Nederland.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook